Zasypat plzeňskou mimoúrovňovou křižovatku Rondel, nebo ji opravit? I to probírali zastupitelé města

27. únor 2020 11:35

První technickou studii úpravy okružní mimoúrovňové křižovatky Rondel prezentovali včera představitelé Plzně během veřejné debaty. Podle vedení města by se měla plzeňská Roudná do několika let zásadně proměnit.

Z variant zda zasypat, nebo opravit obří kruhovou mimoúrovňovou křižovatku Rondel, je město pro zasypání. Místo ní mají vzniknout tři úrovňové křižovatky se semafory a spojení s Roudnou mají vylepšit nové tramvajové zastávky. V plánu je například i vysadit kolem silnice 300 stromů. Ne všem lidem se ale toto řešení líbí. Nedůvěřivě někteří reagovali například i na množství aut, které by mělo po úpravě Rondelu tímto místem projíždět. Nepřesvědčila je ani názorná simulace.

„Tohle řešení předpokládá, že napřed trochu poklesnou dopravní intenzity, proto se to bude realizovat až po dostavbě západní části městského okruhu a části východního části městského okruhu. Řešení, kdy se do komunikace vkládají křižovatky, samozřejmě vždy přinese jisté zklidnění a mírné zpomalení dopravy. Účelem této mikrosimulace bylo prokázat, že zklidnění a zpomalení dopravy nebude nijak výrazné. To znamená, že vzájemná koordinace křižovatek bude fungovat tak, aby auta projížděla plynule až třeba k poště,“ vysvětlil dopravní expert Jan Martolos, který simulaci předváděl.

Jedním z diskutovaných témat bylo také zpomalení dopravy

Lidé se ptali nejen na průjezd sanitek a celého integrovaného záchranného systému, ale i projíždění ostatních aut. Na dotazy odpovídal projektant Martin Leška: „My předpokládáme pojíždění tramvajového pásu jak autobusy MHD tak samozřejmě složkami IZS. Samozřejmě ve větší části Karlovarské ulice bude vyhrazený pruh pro autobusy, který budou moci použít vozidla IZS. Pokud jde o to zpomalování individuální dopravy, tak tady jsme limitování okrajovými podmínkami těch dvou křižovatek u Lékařské fakulty a u Hlavní pošty. Zkrátka co neprojede u pošty a u fakulty, nemůže projet tudy.“

Stavba je předběžně v rámci studie podle Martina Leška rozplánována na čtyři etapy plus etapu přípravných prací- tedy nultou. „V rámci první etapy by mělo dojít k demolici samotných mostů, výstavby provizorní trati. V rámci druhé etapy bude řešeno území vozovek směr centrum, to znamená západní část toho území. Ve třetí etapě se následně dokončí druhá část Karlovarské a v etapě čtvrté se budou řešit návaznosti na ulici Malickou a ulici Otýlie Beníškové,“ doplnil projektant Leška.

Celkové náklady na stavbu se podle náměstka primátora Pavla Šindeláře prý nedají přesně odhadnout, přibližně může jít až o 300 milionů korun. Po zasypaném Rondelu by se řidiči mohli projet až za několik let. Stavět se začne nejdříve v roce 2024.

autoři: Jan Markup , jik | zdroj: Český rozhlas Plzeň
Spustit audio

Související