Call centrum ČEZ je zaplaveno dotazy ohledně cen za energie

10. říjen 2022 19:45, aktualizováno

Mnoho otázek vyvolává v současné době vývoj na trhu s energiemi. Výrazný nárůst telefonátů evidují v současné době také call centra energetické společnosti ČEZ. Jedno z nich funguje také v plzeňské Guldenerově ulici.

Lidí, kteří se snaží dovolat na linku energetické společnosti ČEZ, přibylo za poslední dobu téměř o třetinu. „Nejvíce se ptají na úsporný tarif, jak to uvidí v zálohách, ve fakturách a co pro to mají dělat,“ zmínila Tereza Španbauerová, která pracuje v call centru ČEZ.

Úsporný tarif je příspěvek státu na energie, který na rok 2022 dělá buď dva tisíce nebo tři a půl tisíce korun. Na tento tarif by měla dosáhnout většina domácností. „Pouze ti, kdo využívají jen chatky nebo elektromobily, ti bohužel ne,“ doplnila Tereza Španbauerová. Úsporný tarif dostanou lidé automaticky, nemusí o něj tedy žádat.

Úsporný tarif schválila vláda 23. srpna. To, že stát odběratelům energií pomohl, se dozví ve vyúčtování. Nyní jsou odběratelé informováni, kolik záloh jim stát uhradil a jak mají hradit dál. Zájemci, kteří chtějí zálohy platit stále tak, jak jim bylo vyměřeno, mohou jen informovat společnost, která energie poskytuje, a příspěvek státu mohou následně uplatit až při vyúčtování. Stát letos také odpustil domácnostem i firmám poplatek za obnovitelné zdroje energie.

Na příští rok schválila vláda zastropování cen za energie

V aktuální chvíli mají všichni největší obavy z navýšení cen. Původně plánovaný úsporný tarif pro příští rok vláda zrušila. Místo toho schválila zastropování cen – tedy nejvyšší možnou cenu, kterou domácnosti, malé a střední podniky a další vybrané instituce mohou za silovou elektřinu a plyn zaplatit. Vše, co bude navíc, doplatí stát.

Ve třech call centrech ČEZu a dalších externích call centrech odpovídá na dotazy klientů celkem 500 operátorů a další chce firma přijmout. „V poslední době jsme zaznamenali nárůst hovorů. Operátor odbaví kolem 40 až 50 hovorů za pracovní směnu,“ sdělila Kateřina Čechurová, která šéfuje call centru v Plzni. Někteří lidé ale stále raději přijdou se svými dotazy osobně na klientská centra.

autoři: Lukáš Milota , Iva Štěpánková | zdroj: Český rozhlas Plzeň
Spustit audio