Dýšinu a Chrást na Plzeňsku čeká nejspíš boj o železniční zastávku

Regionova (ilustrační foto)
Regionova (ilustrační foto)

Obě obce leží na lokální trati Ejpovice – Radnice, kterou teď stát opravuje. Plzeňský kraj, který na trati objednává a platí vlakové spoje, chce, aby zastávky byly nově tam, kde může nastoupit do vlaku co nejvíce lidí. Návrh na přesun a další změny zastávek ale narazil.

Ještě než stát začal lokální trať opravovat, zastavil vlak třikrát v Chrástu a jednou na okraji Dýšiny, v Horomyslicích, kde je továrna a golfový areál, lidí tu ale až tolik nenastupovalo.

„Byl návrh postavit zcela novou zastávku v Dýšině, tedy přesunout zastávku z okraje do centra obce. Technicky nebo ekonomicky ale vyšlo, že na tomto úseku nesmí být úplně nová zastávka, ale musí to být kus za kus,“ vysvětlil Pavel Purkart z firmy Poved, která organizuje veřejnou dopravu v Plzeňském kraji.

Krajský organizátor dopravy preferuje vznik železniční zastávky v Nové Huti u Dýšiny a zrušení zastávky v Horomyslicích, kde zajistí místním autobusový spoj. Vedení Dýšiny to ale odmítlo. Pro Horomyslice chce zastávku zachovat a novou požaduje jinde.

V Dýšině chtějí zastávky dvě

„Zastupitelé obce Dýšina se přiklonili k variantě vzniku nové zastávky na konci ulice Školní,“ potvrdil dýšinský starosta Jaroslav Egrmajer. Pokud by Dýšina měla zastávky dvě, musela by zaniknout zastávka Chrást-nádraží. A to se nelíbí starostovi Chrástu Ladislavu Bohuslavovi: „Rozhodli o nás bez nás. Momentálně, z mého pohledu, by mělo stávající nádraží v Chrástu zůstat.“

Že by měla kvůli Dýšině zmizet jedna ze tří chrásteckých zastávek se nelíbí ani lidem v obci. A rušení nádraží v Chrástu se nezamlouvá ani Pavlu Purkartovi z firmy Poved. „V současnosti je situace zcela patová,“ řekl Purkart.

Pokud se obce a další zainteresovaní nedohodnou, budou zřejmě zastávky na svých místech a vše zůstane při starém.

Aktuální železniční zastávky