Hodinové fronty na magistrátu? Pomůže Úřad bez čekání. Využívá ho ale jen třetina lidí

14. srpen 2021 10:00, aktualizováno

Kvůli velkému zájmu o výměnu občanských průkazů nebo pasů musí lidé na plzeňském magistrátu vystát i hodinové fronty. Kritické jsou hlavně pondělky a středy. I v ostatní dny ale úředníci odbaví více než 600 lidí. Plzeňská radnice vyzývá občany, aby častěji využívali službu Úřad bez čekání a návštěvu si předem rezervovali.

V některých dnech obsloužilo oddělení občanských průkazů a cestovních dokladů Magistrátu města Plzně až 900 lidí. V těchto měsících se číslo odbavených klientů běžně pohybuje mezi 600–700 denně. „V některých případech se čekání blížilo i hodině. A to bylo i překročeno. Občané, kteří nebyli objednáni a přišli ve chvíli, kdy bylo v hale 100 lidí, tak se ta doba blížila i dvěma hodinám,“ připomněl Michal Stočes, vedoucí oddělení občanských průkazů a cestovních dokladů Magistrátu města Plzně.

Magistrátní úředníci v Plzni vydali během července 3735 občanských průkazů a cestovních pasů. To je výrazně vyšší počet než v loňském roce. A zhruba pětiprocentní nárůst oproti roku 2019.

Aby se lidé dlouhému čekání na doklady vyhnuli, je dobré se předem objednat. „Rezervační systém je k dispozici na webu www.uradbezcekani.cz, kde stačí vybrat službu, kterou chcete na úřadě řešit, zvolit si konkrétní termín a hodinu,“ uvedla tisková mluvčí plzeňské radnice Eva Barborková.

Díky této službě zájemci nemusí na úřadě čekat a svou záležitost vyřeší okamžitě. Přestože služba Úřad bez čekání návštěvu magistrátu nesmírně zjednodušuje, v první polovině roku ji využila jen jedna třetina všech klientů.

autoři: Jan Markup , Iva Štěpánková | zdroj: Český rozhlas Plzeň
Spustit audio