Kadeřníkům chybí zákazníci. Stále se ale snaží učit nové trendy

Již poněkolikáté jsou za poslední rok kvůli koronaviru zavřená kadeřnictví, holičství a barber shopy. Plzeňský kadeřník se přesto snaží ve svých dovednostech zdokonalovat a učí se novým trendům alespoň podle internetu. O podporu požádal již na podzim, žádné se mu zatím nedostalo.

Kadeřník Martin Erman z Plzně má již pět měsíců kvůli vládním opatřením zavřené své kadeřnictví. „Hodně jsem se zaměřil na inspiraci, takže sleduji novinky a trendy a ve volných chvílích se učím,“ vysvětlil Martin Erman, čemu se věnuje, když nemůže stříhat své zákazníky.

Kompenzační bonus, o který požádal na podzim, ještě nedorazil

Jinou práci však nehledal, zatím se v této nelehké situaci snaží šetřit a udržet. Již v první vlně koronaviru, kdy se musela zavřít mimo jiných i kadeřnictví, žádal Martin Erman o živnostenský kompenzační bonus. „To vše přišlo, teď čekáme na ty podzimní a také po Novém roce jsme žádali,“ sdělil kadeřník, který musí mimo jiné platit i nájem svého kadeřnického salonu.

O příspěvek na nájemné požádal až na podzim, žádné peníze zatím neobdržel. Kadeřník se snažil komunikovat i s Ministerstvem průmyslu a obchodu České republiky, které mu na zaslané emaily odpovědělo, ale konkrétní termíny vyplacení se nedozvěděl.

„Ta práce mě hodně baví. Jsem v oboru dvanáct let a zákazníci mi chybí. Trénuji tedy alespoň na cvičných hlavách ty novinky, které se naučím z webu, takže trochu k té práci přičuchnu,“ uzavřel Martin Erman. Kdy se on a další kadeřníci budou moci vrátit do práce zatím není vůbec jasné.

autoři: Lukáš Milota , Iva Štěpánková | zdroj: Český rozhlas Plzeň
Spustit audio