Koterovská třída se uzavírá. Čeká ji oprava tramvajové trati

31. květen 2022 15:22, aktualizováno

Oprava tramvajového pásu v Koterovské ulici v Plzni začne 1. června. Důvodem je špatný stav kolejí na zhruba kilometr dlouhém úseku od náměstí Generála Píky po Světovar.

Cestující plzeňskou tramvajovou linkou číslo 2 čekají od začátku června komplikace. V Koterovské ulici začne oprava zhruba kilometr dlouhého úseku tramvajové trati mezi náměstím Generála Píky a Světovarem, která potrvá do 20. září. Stavební práce si vyžádají tříměsíční výluku. „Bohužel není možné nijak obsloužit zastávky Radnice Slovany a Brojova a není možné v tomto úseku použít ani náhradní autobusovou dopravu, protože musí být uzavřená celá ulice Koterovská,“ informoval náměstek primátora pro oblast dopravy a životního prostředí Michal Vozobule.

Tramvajová trať na Slovanech

Na Světovar bude podle něj zajíždět tramvajová linka 1, která zastaví v nové zastávce Vozovna Slovany u křižovatky Slovanské aleje a Francouzské. „Linka 2 bude končit v zastávkách na náměstí Generála Píky, je také možné využít linky 29 a 30, které projíždějí Francouzskou ulicí. Úprava se týká i nočních linek a opatření bude trvat do konce prázdnin,“ doplnil.

Celá Koterovská třída bude uzavřená pro auta, objízdnou trasou se stanou ulice K Dráze a Nepomucká a Slovanská, pro nákladní dopravu bude určená výhradně ulice Jasmínová. „Problémy s parkováním nastanou kolem celé Koterovské třídy, nyní nutíme zhotovitele, aby omezení z plánovaných tří měsíců zkrátil,“ uvedl Vozobule.

Nová technologie na tramvajové trati

Součástí výměny kolejí bude i nově opravený příčný práh na Koterovské třídě a výměna povrchu vozovky, což ocení i řidiči. Hlavním důvodem, kvůli kterému bylo nutné co nejdřív zahájit opravu zmíněného úseku trati, jsou zastaralé BKV panely. Kvůli jejich stavu jezdila tramvaj v tomto úseku v poslední době jen desetikilometrovou rychlostí. Panely nahradí podle náměstka nová technologie. „Využije se původní betonová deska, na kterou se dají ploché ocelové pražce a asfaltový kryt. Tato technologie už se v malém úseku použila v nové vozovně na Slovanech,“ vysvětlil.

autoři: Veronika Krátká , Michaela Svobodová | zdroj: Český rozhlas Plzeň
Spustit audio