Kvalita levnějšího zboží

15. duben 2002
Dobrá rada

Zatím se málokdo řídí heslem: "Nemám na to, abych si kupoval laciné věci". Pozvánky na předváděcí akce spojené s večeří nebo výletem, vaření na super moderním nádobí najde snad každý minimálně jednou měsíčně v poštovní schránce. Pokud tomuto lákadlu odoláte, zcela určitě neodoláte nákupu na tržnicích. I tam se dá "takzvaně ušetřit". Větší počet stížností na kvalitu výrobků zaznamenali pracovníci České obchodní inspekce v Plzni. O podrobnostech hovoří její ředitel Václav Havlík.

Havlík: Někdy jsou to případy velice kuriózní, podlehnete třeba reklamní akci, kde dostanete kávu, bonbon, pak podepíšete smlouvu na zdravotní matraci v hodnotě 20 tisíc korun a po dodání zjistíte, že je o 20 centimetrů delší než postel. Výrobek odmítne výrobce zkrátit a vy máte věc, kterou nemůžete upotřebit a přikoupit novou postel je další investice. Může se stát, že si na tržišti koupíte pěkný kazetový přehrávač a při vložení disku doma zjistíte, že se jedná pouze o krásný obal a ve vnitřku není vůbec nic. Je to chyba kupujícího, který si nenechal zboží předvést. Podobné zkušenosti máme u televizemi s nefunkčními vnitřky.

Reklamovat takové zboží, i když máte paragon a záruční list, je problematické. Pracovníci obchodních inspekcí se budou snažit vám pomoci.

Havlík: Pokoušíme se vypátrat prodávajícího. Pokud se koupě uskuteční v takzvaném kamenném obchodě, tak takové nesrovnalosti nebývají. Nečestný obchodník se zjišťuje velice těžko, protože je pokaždé na jiném místě nebo v dalším městě.

Peníze se těžko vydělávají, ale lehce utrácejí. Než budete cokoli kupovat, pozorně vybírejte a hlavně nepospíchejte.

Havlík: Jakmile začnete spěchat nebo prodavač na vás začne tlačit, je lepší nic nekoupit či zajít jinam. Vždy si necháme zboží předvést, vyzkoušet. Po příchodu nemůžeme výrobek vyměnit, pouze nechat opravit v záruční době.

autor: Jiří Šobr
Spustit audio

Více z pořadu