Na kole z Plzně do Chrástu nebude žádný problém. Železniční trať nahradí cyklostezka

14. únor 2018

Město Plzeň se dohodlo se Správou železniční dopravní cesty na vzájemné směně pozemků a budoucím převodu trati. Ta bude po zprovoznění nového tunelu pod vrchem Chlum nevyužívaná.

Na jednání o podmínkách převodu trati se včera sešli zástupci Magistrátu města Plzně, Chrástu, plzeňské městské části Doubravka a zástupci Správy železniční dopravní cesty. Všechny zúčastněné strany došly k závěru, že je ještě letos potřeba předložit do Zastupitelstva města Plzně záměr o transakci pozemků mezi městem a Správou a naopak mezi Správou a městem. Správa pro některé své stavby na území Plzně totiž potřebuje městské pozemky a Plzeň má naopak zájem o převod celého železničního tělesa, aby tedy mohlo vybudovat cyklostezku. Dohodl se itinerář dalších kroků, s tím že definitivní převod trati by proběhl na přelomu let 2019/2020.

Na řadě je Zastupitelstvo města Plzně

Pokud zastupitelstvo záměr schválí, zahájí Plzeň příští rok projekční práce na dokumentaci pro územní rozhodnutí a následně na dokumentaci pro stavební povolení na cyklostezku.

Pozemky, o které má Správa železniční dopravní cesty zájem, souvisí s probíhajícími nebo plánovanými železničními stavbami, kterých je celkem pět. Patří mezi ně současná stavba nových podjezdů u hlavního vlakového nádraží, budoucí přesmyk Domažlické, rekonstrukce nákladového nádraží vedle areálu Plzeňské teplárenské nebo seřadiště Koterov. U všech jsou městské pozemky, které by Správa železniční dopravní cesty potřebovala.

Cyklostezku by přivítali nejen cyklisté, kteří v současnosti jezdí po frekventované silnici, nebo stezkou nad údolím Berounky, jejíž úseky jsou nebezpečné, ale také obyvatelé Chrástu, kteří budou muset nově cestovat do Ejpovic a tam nastoupit na osobní vlak mezi Prahou a Plzní.

autoři: kos , jik
Spustit audio