Na kole z Plzně do Chrástu nebude žádný problém. Železniční trať nahradí cyklostezka

14. únor 2018
Cyklosteka Bečva láká desítky tisíc lidí

Město Plzeň se dohodlo se Správou železniční dopravní cesty na vzájemné směně pozemků a budoucím převodu trati. Ta bude po zprovoznění nového tunelu pod vrchem Chlum nevyužívaná.

Na jednání o podmínkách převodu trati se včera sešli zástupci Magistrátu města Plzně, Chrástu, plzeňské městské části Doubravka a zástupci Správy železniční dopravní cesty. Všechny zúčastněné strany došly k závěru, že je ještě letos potřeba předložit do Zastupitelstva města Plzně záměr o transakci pozemků mezi městem a Správou a naopak mezi Správou a městem. Správa pro některé své stavby na území Plzně totiž potřebuje městské pozemky a Plzeň má naopak zájem o převod celého železničního tělesa, aby tedy mohlo vybudovat cyklostezku. Dohodl se itinerář dalších kroků, s tím že definitivní převod trati by proběhl na přelomu let 2019/2020.

Na řadě je Zastupitelstvo města Plzně

Pokud zastupitelstvo záměr schválí, zahájí Plzeň příští rok projekční práce na dokumentaci pro územní rozhodnutí a následně na dokumentaci pro stavební povolení na cyklostezku.

Pozemky, o které má Správa železniční dopravní cesty zájem, souvisí s probíhajícími nebo plánovanými železničními stavbami, kterých je celkem pět. Patří mezi ně současná stavba nových podjezdů u hlavního vlakového nádraží, budoucí přesmyk Domažlické, rekonstrukce nákladového nádraží vedle areálu Plzeňské teplárenské nebo seřadiště Koterov. U všech jsou městské pozemky, které by Správa železniční dopravní cesty potřebovala.

Cyklostezku by přivítali nejen cyklisté, kteří v současnosti jezdí po frekventované silnici, nebo stezkou nad údolím Berounky, jejíž úseky jsou nebezpečné, ale také obyvatelé Chrástu, kteří budou muset nově cestovat do Ejpovic a tam nastoupit na osobní vlak mezi Prahou a Plzní.

  • Aktuální dění
  • Zpráva