Někteří podnikatelé se už zapojili do zkušebního provozu elektronické evidence tržeb

22. listopad 2016

Termín pro spuštění elektronické evidence tržeb se nezadržitelně blíží. První fáze začíná prvního prosince. V Plzeňském kraji do dneška požádalo o autentizační údaje přes 2 200 lidí.

Finanční úřad taky zřídil infolinku pro případné dotazy. A od začátku listopadu se mohli podnikatelé zapojit i do zkušebního provozu. Využila to například majitelka penzionu v Plzni - Liticích.

„Pořídili jsme si elektronickou evidenci tržeb, kterou od 1. prosince potřebujeme. Teď u nás probíhá zkušební režim, při kterém jsme schopni vydávat účtenky. K provozu potřebujeme počítač a program, do něhož je potřeba zadat všechny potřebné údaje. Ty zákazníkovi následně vytiskneme na účtence. Na ní bude i unikátní kód, který nám zpětně zasílá finanční úřad. Náklady na pořízení EET mě vyšly přibližně na 16 tisíc korun,“ řekla Lenka Raunerová, majitelka penzionu.

Od prvního prosince se EET týká právě ubytovacích a stravovacích zařízení

„Spadá tam většinou krátkodobé ubytování, hotely, penziony, kempy, tábořiště i ubytovny. Do první vlny spadají i podnikatelé, kteří nabízejí jídla a nápoje k okamžité konzumaci na místě. Jsou to restaurace, hospody, kavárny, jídelny a podobně,“ říká mluvčí krajské pobočky finančního úřadu - Michaela Hošťálková.

Finanční správa zavedla k elektronické evidenci tržeb telefonickou infolinku a podle Michaely Hošťálové je o ni velký zájem. Poplatníkům je k dispozici každý pracovní den od 9 do 17 hodin.

„Velmi často volají majitelé hospod a restaurací. Ujišťují se, zda jsou povinni evidovat tržby už od 1. prosince nebo zda spadají do třetí fáze, která proběhne až od 1. 3. 2018,“ uvedl Ivo Regner, úředník, finančního úřadu Plzeňského kraje, který odpovídá na dotazy ohledně EET na zřízené infolince.

Některé pobočky finančního úřadu nabízejí až do 2. prosince rozšířené úřední hodiny.

autoři: Směna ČRo Plzeň , mkl
Spustit audio