O aktuálních nabídkách restaurací a obchodů v Plzni informuje nová internetová a facebooková stránka

2. duben 2020 15:35

Skupina dobrovolníků na stránce shromažďuje informace o podnikatelích, kteří museli po vyhlášení nouzového stavu uzavřít svou provozovnu. Přesto ale své zboží a služby nabízejí, a to prodejem z okna, po telefonu nebo prostřednictvím internetových obchodů.

„U potravin nebo lékáren víme od kdy do kdy je otevřeno, ale u restaurací, kaváren, pubů a podobně je to teď v takovém podivném stavu, kdy to nikdo pořádně neví. Založili jsme proto webové stránky musimesipomáhatvplzni.cz, abychom sdružili na jednom místě podniky, které mají otevřeno. Důvodem je, aby i v tuto dobu podniky přežily,“ řekl Vincent Bodrov, který tento projekt vymyslel.

S nápadem sdružit fungující podniky pomohla také Kristýna Benetka: „Mně to přišlo jako dobrý nápad, tak jsem souhlasila a pustili jsme se do toho. Buď můžou lidi nominovat, jaké podniky mají otevřeno a jakým způsobem, ale i podnikatelé sami si můžou na našem webu vyplnit formulář a my to tam potom ručně vkládáme. Kromě webu fungujeme také na facebooku, kde sdílíme jejich aktuální nabídky a příspěvky, aby měli větší dosah.“

Černé srdce pomáhá v Plzni

Projekt Musíme si pomáhat v Plzni má dokonce své logo. Stalo se jím černé srdce. „Je to tak, že bychom si měli uvědomit, že máme své oblíbené kavárny a restaurace, a že je teď doba, kdy jim musíme pomoci, protože je tady chceme mít i nadále. Takže si všichni uvědomujeme, že teď je nějaká nová situace, a že třeba po skončení krize to nemusí zůstat tak, jak jsme byli zvyklí. Musíme si všichni pomáhat vzájemně,“ doplnila Kristýna Benetka.

Právě malé podniky vytvářejí podle Vincenta Bodrova v Plzni specifickou atmosféru, bez nich by bylo město úplně jiné a možná i nudné. „Možná by tu potom zbyly jen velké podniky, které to přežijí, ale různá malá zákoutí by asi zmizela, a to by byla velká škoda,“ zhodnotil Bodrov.

Díky webovým stránkám a facebooku Musíme si pomáhat v Plzni lidé najdou na jednom místě základní informace s odkazem na web či facebook daného podniku nebo jednotlivce. Potom už je jednoduché zajít si například pro kávu, dezert či něco hezkého.

Jen na facebooku projekt za necelý týden svým likem podpořilo více než 1 300 lidí a další přibývají

autoři: Lukáš Milota , jik | zdroj: Český rozhlas Plzeň
Spustit audio