Obchvat Plas na severním Plzeňsku už má konkrétní podobu a jeho stavba by měla začít v roce 2022

16. květen 2018

Obchvat města se připravuje už zhruba 15 let. V současnosti má Ředitelství silnic a dálnic všechna potřebná povolení včetně posouzení vlivu na životní prostředí. Pokud vše půjde jak má, začne se obchvat stavět v roce 2022. Proti jsou ale obyvatelé obce Nebřeziny, kteří sepsali už druhou petici.

Obchvat obkrouží Plasy ve směru od Plzně z pravé strany a povede mezi městem a spádovými obcemi Nebřeziny a Babina. Právě obyvatelé Nebřezin mají řadu výhrad. Nelíbí se jim samotné vedení trasy, plánovaná retenční nádrž a obávají se i hluku a zhoršení kvality ovzduší. Na veřejné projednání přišlo zhruba sedmdesát lidí a na jejich připomínky reagovali projektanti, zástupci města, SUDOPu a Ředitelství silnic a dálnic. Všechno nakonec skončilo smírem a příprava stavby bude pokračovat.

Obchvat Plas - celková situace

„Myslím si, že více než dvouhodinové jednání bylo poměrně konstruktivní a odpovědi na otázky občanů ze strany projektantů, Ředitelství silnic a dálnic, ale i města, byly uspokojivé a splnily požadavky lidí,“ uvedl starosta Plas Zdeněk Hanzlíček.

Ten bude zároveň v zákonné lhůtě reagovat na petici, kterou obdržel. Jedním z jejích bodů je retenční nádrž u Nebřezin, kam bude svedená dešťová voda z obchvatu. Lidé se například obávají, že vypouštěná voda znečistí Nebřezinský potok.

Odtok vody bude regulovaný

„Nádrž je navržená na stoletou vodu, to znamená, že má objem zhruba 11 tisíc metrů kubických. Před ní je usazovací nádrž, která bude zachytávat jak splaveniny, tak případné ropné látky, aby se dál nedostávaly do obce do kanalizace. Z retenční nádrže bude navržený odtok, který je regulovaný na 44 litrů za vteřinu, a to v případě jakéhokoli deště. Ať už půjde o extrémní srážky nebo ty běžné,“ popsala za projektanty z firmy Valbek Lucie Krupičková.     

Na projednávání byl i ředitel plzeňské pobočky Ředitelství silnic a dálnic Zdeněk Kuťák. „Doufám, že jsme přesvědčili občany Plasy i Nebřezin, že to nebyla žádná nahodilá příprava, ale že je to velice sofistikovaný proces, a trasa je naprosto obhajitelná. A hlavně je v souladu nejen s územním plánem, ale i se zásadami územního rozvoje. Má i platnou EIA.“ 

Pokud vše půjde podle plánu, obchvat by mohl být hotový v roce 2024

autoři: kos , jik
Spustit audio