Online výuka v Základní umělecké škole Trnka v Plzni pokračuje

23. březen 2021 14:20, aktualizováno

Na ZUŠ Trnka v Plzni, jako na ostatních školách podobného typu, stále probíhá online výuka. Jak se vyučuje výtvarný obor na dálku prostřednictvím obrazovek? „V něčem dobře, v něčem velice těžce,“ řekla Dáša Nesvedová, ředitelka školy.

„Žáci vidí mě a zároveň vidí moje ruce. Vidí to, co já dělám. Máme to na dvě kamery, takže některé věci bylo možné i líp dětem vysvětlit než při běžné výuce,“ popsala ředitelka.

Během online výuky se na Základní umělecké škole Trnka již zdárně podařilo probrat s dětmi různé techniky malování. „Techniku malby, techniku pokládání barev nebo kresby, techniku stínování a podobně. Vlastně v tom máme docela úspěch,“ doplnila Dáša Nesvedová. Některé postupy při klasickém vyučování výtvarného oboru ovšem přes online výuku uplatnit nelze.

„Ale to, co je na výtvarném oboru, na výtvarné výchově nejdůležitější je kreativita. To, že dítě si samo přemýšlí, vymýšlí, hledá způsob malování, kreslení. Já mu jenom při běžné výuce hodím takovou udičku, jenom ho mírně upravím, něco mu ukážu. Práce je na něm samotném. Při online výuce je to hodně vedené, takže děti často kreslí to, co já. Jejich vlastní fantazie se tolik neprojeví,“ vysvětlila ředitelka školy.

Úspěšnost online výuky je také ovlivněna tím, jak dlouho žák ZUŠ navštěvuje. „Online výuka nám funguje u dětí, které chodí delší dobu. Chodí dva, tři roky, pět, osm let. Tak tam to funguje dobře, protože oni mají z čeho čerpat. Ale nové děti, které přišly čerstvě v září a nestačily tu zásobu znalostí, vědomostí, dovedností načerpat, tak ty s tím bojují velice těžce,“ upřesnila Dáša Nesvedová a prozradila, co tvoří s těmi nejmladšími, pětiletými žáky při online výuce. „Od začátku školního roku vytváříme příběh o takových drobounkých bytostech, které žijí v království květin a jejich dopravními prostředky jsou motýli.“

autor: Anděla Blažková | zdroj: Český rozhlas Plzeň
Spustit audio