Oprava plzeňského vlakového nádraží je ve třetině. Halu zaplní mnoho obchůdků
Rekonstrukce budovy plzeňského vlakového nádraží začala letos v květnu a potrvá asi 2 a půl roku. Nádraží dostane novou fasádu a střechu, nevyužitý prostor v interiéru bude oživen.
Novou podobu nádraží navrhl architektonický ateliér A8000, který stojí například za revitalizací autobusového a vlakového nádraží v Českých Budějovicích nebo Chebu. Kdysi monofunkční historické budovy nyní slouží jako dopravní hub se vším, co k tomu patří. „V této době je budova z velké části nevyužívaná a my ji potřebujeme zefektivnit, oživit a opravit,“ sdělil architekt Pavel Kvintus.
Nejvýraznější změna se odehraje v horní hale, která nově získá charakter obchodní pasáže. Funkce nádraží se tak rozšíří dle aktuálních trendů na jakýsi dopravní a obchodní hub, v němž se lidé nebojí čekat na další vlakový spoj. Jedna z restaurací by měla být přístupná přímo z prvního nástupiště. Střecha, která bude zakrývat tento prostor, bude prosklená a nádraží tak bude výrazně prosluněn.
Fungovat bude centrální pokladna
Zásadní úpravou projdou centrální pokladny pro prodej jízdenek. Cestující si budou moci koupit jízdenky od všech přepravních společností na jednom místě, což dosud nebylo možné. Architekti se snaží především o zpřehlednění prostoru a jeho vizuální sjednocení. S opravou nádraží souvisí i revitalizace navazujících prostor kolem nádraží.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Vládě Roberta Fica jde o ovládnutí veřejnoprávních médií. Změny v zákoně jsou kosmetické, říká Černý
-
Putin jako náborář. V Estonsku roste zájem o obrannou ligu, co má i kyberjednotku
-
Škody budou v řádech stovek milionů. Čekáme, jak dopadne poslední mrazivá noc, říká prezident vinařů
-
Inspekce obvinila opilého policistu a jeho partnerku po incidentu v baru, kde napadli několik dívek