Plzeň chce turistům představit všechny své skvosty

Projekt "50 nej plzeňské architektury" si nechá zpracovat Plzeň pro podnícení rozvoje turistiky. Do multimediálního propagačního díla, mapujícího nejcennější stavby ve městě, vloží přes 1,7 milionu korun. O 700.000 korun žádá plzeňská radnice Státní program podpory cestovního ruchu ministerstva pro místní rozvoj. Velká část architektonických perel je totiž zatím málo známa.

Jak uvedl náměstkyně primátora Marcela Krejsová, půjde zejména o filmy prezentující výjimečná architektonická díla. Smyslem je ukázat Plzeň jako zajímavý turistický cíl. Podle Krejsové má město velký dluh v propagaci svých hodnotných staveb, které jsou součástí kultury a identity Plzně. Partnerem projektu, který požádá o další peníze Státní fond pro rozvoj kinematografie, je KF ORBIS Film Plzeň (Krátký film).

Plzeň se 164.000 obyvateli je čtvrtým největším městem v ČR. V minulých letech byla považována za nezajímavé "černé" průmyslové město, uvádí se v návrhu nového projektu propagace. Radnice se snaží vábit turisty, ale nabízí zatím hlavně kostel sv. Bartoloměje, renesanční radnici (obojí na centrálním náměstí), Velkou Synagogu a obnovenou Měšťanskou besedu. Velká část skvostů je ale zatím laikům i odborníkům neznámá. Patří mezi ně například interiéry architekta Loose, domy Hanuše Zápala a další díla z minulého století.

Byt v Plzni - návrh A.Loos

Hlavním cílem nedávno schváleného Programu rozvoje města je "utvářet Plzeň jako umělecké dílo". Po dlouhé odmlce začala radnice vypisovat architektonické soutěže na významné stavby a úpravy (Park U Ježíška, prostor U Zvonu a kašny na náměstí). K propagaci architektury slouží také letos poprvé vypsaná Cena Hanuše Zápala a nedávné zapojení města do mezinárodní soutěže architektů Europan 8.

autor: Směna ČRo Plzeň
Spustit audio