Plzeň se rozhodla bojovat s nepořádkem kolem popelnic

14. červen 2017

Plzni došla trpělivost s nepořádkem kolem popelnic, kontejnerů a odpadkových košů. Městská společnost Čistá Plzeň spustila informační kampaň. Jejím cílem je zlepšit chování občanů i firem, a tím zlepšit čistotu města.

Kampaň s názvem „Bez vás to nepůjde“ bude dlouhodobá a zaměřená hlavně na venkovní reklamu a letáky. Letos do ní Čistá Plzeň vloží 550 tisíc korun. Prokurista společnosti Petr Baloun doufá, že kampaň úspěšně promluví Plzeňanům do duše. „Vzhledem k tomu, že naše společnost dosahuje poměrně vysoké spolehlivosti svozu, tak nepořádek u popelnic a kontejnerů je způsobený v drtivé většině neukázněností uživatelů systému. To znamená občanů i podnikatelů,“ řekl Baloun.

S kampaní se budou Plzeňané setkávat na billboardech a plakátech, tematicky budou polepené i popelářské vozy a do schránek dostanou lidé informační letáky, včetně cizinců na ubytovnách, kteří budou mít k dispozici letáky v cizích jazycích. „V první fázi chceme ukázat rozdíly, jak vypadá kontrast mezi čistou a znečištěnou Plzní. Chceme upozornit lidi na to, že to je i na nich, a že když nám pomůžou, nebude to jen název, ale čistá Plzeň se stane i realitou,“ doplnil Petr Baloun.

Městská společnost Čistá Plzeň spustila informační kampaň Bez vás to nepůjde

Nejvíc nepořádku kolem popelnic je v Plzni na Husově náměstí a v jeho okolí, v ulici Kardinála Berana, v Pařížské ulici nebo v některých lokalitách na Petrohradě.

Kontroly policie situaci nevyřeší

„Městská police má ze zákona právo, aby kontrolovala a pokutovala nesprávné ukládání odpadu, ale já osobně si myslím, že městská policie není zřízena proto, aby kontrolovala odpadky, ale je tu k vykonávání jiných činností, kterým by se měla věnovat. Tenhle problém bychom měli vyřešit my přes odbor životního prostředí popřípadě stavební úřad,“ uvedl náměstek primátora Pavel Šindelář.

Plzeňský primátor Martin Zrzavecký doufá, že kampaň zabere a nebude nutné zavést restriktivní opatření. Podle Pavla Šindeláře může být problémem nedostatečný objem nebo četnost svozu popelnic objednaných vlastníky nemovitostí a odkládání odpadů podnikateli. Přesto město neočekává, že by si lidé na základě kampaně hromadně přikupovali popelnice.

Čistá Plzeň chce kampaň příští rok zaměřit hlavně na děti v mateřských a základních školách. Zároveň se chystá postavit šestý sběrný dvůr na Slovanech, kde chybí, a také posílit ve městě počet hnědých nádob na biologický odpad.

autoři: kos , jik
Spustit audio