Plzeňská radnice stále usiluje o tramvajovou trať na Borská pole
Vedení Plzně usiluje o prodloužení tramvajové trati až na Borská pole, kam denně směřují tisíce zaměstnanců výrobních firem, studenti Západočeské univerzity a lidé na nákupy. V roce 2012 proběhne výběrové řízení, samotná stavba trati pak má probíhat v létech 2013 až 2015.
Dvoukilometrový úsek vedoucí z Klatovské třídy do Kaplířovy ulice a dále k Tescu má stát 650 milionů, na dalších 50 milionů vyjde přesunutí fotbalového hřiště Slovan.
Na Borská pole dojíždí na 30.000 lidí denně. Podle slov primátora města Plzně Martina Baxy, jsou po sídlišti Lochotín druhou nejvíce exponovanou lokalitou Plzně a tramvaj potřebují. Pro město je podle něj klíčové, aby se rozvíjela ZČU, a tramvajová trať je k tomu významným příspěvkem. Univerzitní areál bude navíc výrazně rozšířen, škola totiž začne na jaře budovat čtyři výzkumná centra z peněz EU, která zaměstnají dalších 1000 lidí.
Podle plzeňské opozice, hlavně TOP 09, by město s tramvají na Borská pole mělo počkat a spíše si vytvořit finanční rezervy kvůli očekávanému zhoršení ekonomiky. Vedení radnice, tedy koalice ODS a ČSSD, ale stavbu preferuje a podle ní by byla škoda nevyužít peníze v evropském programu. Na kofinancování by pak sloužil úvěr z Evropské investiční banky.
Peníze na realizaci v letech 2013 až 2015 už má radnice vyčleněné. Trať se chystá už deset let.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Ukrajinská protiofenziva visí ve vzduchu, Kyjev ale nic nepotvrdil, ani nevyvrátil, připomíná Romancov
-
Pětina Čechů nezvládá dlouhodobě šetřit. Do penze by přitom měli ideálně odcházet se dvěma miliony úspor
-
Polská justiční reforma zavádějící kázeňské postihy soudců porušuje právo EU, rozhodl unijní soud
-
Zmrazený ruský majetek na obnovu Ukrajiny využít nelze. V Česku na to chybí zákon