Plzeňskou dálnici D5 na cestě do západní a jižní Evropy využívá většina Čechů
Plzeňská dálnice D5 představuje pro mnoho Čechů nejrychlejší spojení se západní i jižní Evropou. Stavba 150 kilometrů dlouhé autostrády z Prahy na Rozvadov začala v roce 1976 a kvůli soudním sporům trvala dlouhých 30 let.
„Dopravními policisty není přesně vymezeno konkrétní místo, které by bylo z hlediska nehodovosti považováno za velmi nebezpečné nebo kritické,“ uvádí Jana Tomková z krajského policejního ředitelství v Plzni.
Na mnoha místech je ale třeba být opatrný. Příkladem může být exit u Ejpovic nebo tunel Valík.
„Problémovými místy, kde by mohlo být větší riziko kolize, jsou výjezdy z odpočívadel, z benzinových čerpacích stanic nebo sjezdy a nájezdy na dálnici,“ pokračuje Tomková.
Motorista, který si dobře naplánuje tankování, ušetří i stokoruny. I když na D5 je zhruba osm pump v každém směru, za benzin i naftu si tady řidiči připlatí.
Stále se ale vyplatí doplnit palivo před hranicemi. Průměrné ceny Naturalu 95 jsou v Německu o několik korun vyšší, dražší je i nafta. Navíc tak hustou síť čerpacích stanic, jako je na D5, na německé dálnici za Rozvadovem nenajdeme.
„Apelujeme na to, aby řidiči dodržovali řádný odpočinek. Mohli by přecenit své síly a následně vlivem mikrospánku usnout za volantem a způsobit dopravní nehodu. Nejčastěji k těmto nehodám dochází v posledních kilometrech jízdy,“ upozorňuje policista Jan Koželuh.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Kontroverzní výroky německé AfD čeští politici odmítají. ‚Jinak se s nimi shodneme,‘ zní však z SPD
-
Fico vs. Šimečka. Nový premiér rozhodne o demokracii, Slováci vyhlíží nejdůležitější volby za 25 let
-
30 tisíc balíčků v depu. Majitel haly na Liberecku je odmítá vydat Zásilkovně kvůli sporu o smlouvu
-
O patnáct stupňů teplejší Silvestr. Co je normální počasí, a co už extrém?