Plzeňskou dálnici D5 na cestě do západní a jižní Evropy využívá většina Čechů

15. červenec 2013

Plzeňská dálnice D5 představuje pro mnoho Čechů nejrychlejší spojení se západní i jižní Evropou. Stavba 150 kilometrů dlouhé autostrády z Prahy na Rozvadov začala v roce 1976 a kvůli soudním sporům trvala dlouhých 30 let.

„Dopravními policisty není přesně vymezeno konkrétní místo, které by bylo z hlediska nehodovosti považováno za velmi nebezpečné nebo kritické,“ uvádí Jana Tomková z krajského policejního ředitelství v Plzni.

Na mnoha místech je ale třeba být opatrný. Příkladem může být exit u Ejpovic nebo tunel Valík.

„Problémovými místy, kde by mohlo být větší riziko kolize, jsou výjezdy z odpočívadel, z benzinových čerpacích stanic nebo sjezdy a nájezdy na dálnici,“ pokračuje Tomková.

Motorista, který si dobře naplánuje tankování, ušetří i stokoruny. I když na D5 je zhruba osm pump v každém směru, za benzin i naftu si tady řidiči připlatí.

Stále se ale vyplatí doplnit palivo před hranicemi. Průměrné ceny Naturalu 95 jsou v Německu o několik korun vyšší, dražší je i nafta. Navíc tak hustou síť čerpacích stanic, jako je na D5, na německé dálnici za Rozvadovem nenajdeme.

„Apelujeme na to, aby řidiči dodržovali řádný odpočinek. Mohli by přecenit své síly a následně vlivem mikrospánku usnout za volantem a způsobit dopravní nehodu. Nejčastěji k těmto nehodám dochází v posledních kilometrech jízdy,“ upozorňuje policista Jan Koželuh.

autor: lum
Spustit audio