Plzeňský most Milénia čeká rozsáhlá oprava, řidiči musí počítat s objížďkami

Už za pár dnů začne oprava jednoho z nejvíc vytížených mostů v Plzni. 5. června zahájí město rekonstrukci mostu Milénia u hlavního vlakového nádraží.

Most slouží v provozu už více než 20 let a důvodem opravy je prodloužení jeho životnosti. Práce potrvají celkem čtyři měsíce a přijdou na téměř 40 milionů korun. Řidiči, kteří se díky mostu dostávají z Bor na Slovany nebo opačně, musí až do začátku podzimu počítat s dopravním omezením a objížďkami.

„Proběhne kompletní odfrézování povrchu až na izolaci a následně výměna izolace, oprava říms, lokální výsprava spodní stavby, výměna dilatačních závěrů a položení nového povrchu,“ popsala technická náměstkyně Správy veřejného statku města Plzně Andrea Fojtíková, co všechno se na mostě bude dít.

Oprava se týká úseku od křižovatky ulice U Trati s Doudleveckou a Prokopovou ulicí až k vlakovému nádraží. Rekonstrukce je rozdělena na etapy, ta první začne 5. června. Při ní bude uzavřen most ve směru na Slovany, průjezdný zůstane směr ze Slovan na Bory. Tak to bude do 4. srpna. Od 5. srpna do 6. října pak bude uzavřen směr ze Slovan na Bory.

MHD se oprava nedotkne

Pro ten nebo druhý směr je po dobu uzavření mostu stanovena objížďka: „Základní trasa povede po silnicích první třídy, a to Ukrajinskou ulicí, kolem Štruncových sadů, Jízdeckou ulicí a pak zpátky na Klatovskou,“ uvedl Václav Lacyk, koordinátor dopravně-inženýrských opatření ve městě. Náměstek primátora pro dopravu Aleš Tolar ale počítá s tím, že místně znalí lidé budou jezdit i jinudy a cestu si zkrátí po Americké třídě. To povede obzvlášť ve špičce ke značnému zintenzivnění dopravy v tomto úseku. „Budeme se snažit bojovat proti ucpávkám a například upravíme světelnou signalizaci, aby byla propustnější v zatíženějším směru. Zároveň jsme domluveni na případné pomoci s bezpečnostními složkami,“ prozradil Václav Lacyk.

MHD se podle Aleše Tolara oprava mostu nedotkne. „Apelujeme tedy na všechny, aby hromadnou dopravu používali co nejvíce a tím se vyhnuli dopravním komplikacím. Klimatické podmínky navíc přejí i tomu chodit pěšky nebo jezdit na kole, to byl jeden z důvodů, proč jsme uzávěru naplánovali právě na prázdniny.“

autoři: Lukáš Milota , abk
Spustit audio