Práce na západním obchvatu Klatov pokračují dle plánu, hotovo by mělo být příští rok v listopadu
V okolí Klatov už je viditelný budoucí západní obchvat města. Stavba je právě ve své polovině a podle Ředitelství silnic a dálnic jde vše podle plánu.
„Stavba je dlouhá zhruba 7,5 kilometru,“ říká ředitel plzeňského Ředitelství silnic a dálnic ČR Miroslav Blabol. „Máme rozestavěno celkem devět mostů. Stavba také křižuje dvě komunikace, a to silnici I/22 úrovňově okružní křižovatkou a stejným způsobem komunikaci II/86.“
Momentálně mohou lidé sledovat dělníky třeba při práci na mostě na vjezdu do Klatov ve směru od Plzně. Jak popisuje stavbyvedoucí Mikuláš Horník ze společnosti Silnice Group, aktuálně jsou vázány výztuže nosné konstrukce. Páce probíhají za plného provozu na elektrizované trati Železná Ruda – Klatovy – Plzeň.
Stavba bude zprovozněna ve dvou etapách. Ta první zahrne úsek od Štěpánovic po úrovňové křížení s komunikací I/22 směr Horažďovice, zde je termín dokončení stanoven na příští rok 15. srpna. Následně se zprovozní zbytek trasy, a to od křížení po konec úseku mezi místní částí Luby a Malou Vískou.
Celý západní obchvat by měl být podle Miroslava Blabola zprovozněn v listopadu příštího roku. „Původní komunikace bude po realizaci stavby částečně předána městu Klatovy, částečně se z ní stane silnice krajská.“ Město už má připravenou studii, podle které by se současná čtyřproudá hlavní tepna mohla změnit na klasickou ulici s parkovacími místy a zelení. Západní okruh po otevření zlepší řidičům cestu na Šumavu a od dopravy by měl výrazně ulevit centru Klatov.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Středoasijští migranti zažívají v Rusku bití od policie a násilnou rekrutaci. Kvůli chudobě tam ale zůstávají
-
Rychlejší spojení a zčásti dražší jízdné. Platí nové jízdní řády pro vlaky, České dráhy zdražují o desetinu
-
Vede hnutí ANO, vyplývá z volebního modelu Kantar. ODS na něj ztrácí 20 procentních bodů
-
Ať se praktičtí lékaři zapojí i mimo pracovní dobu. Mohou sloužit v nemocnicích, navrhuje Philipp z VZP