Přes Pattonův most v Plzni jezdí tramvaje zase obousměrně

13. listopad 2017
Plzeňská tramvaj (ilustrační foto)

Navrácení obousměrného provozu není napořád, jen přes zimu. Až se na jaře začne znovu naplno pracovat na rekonstrukci mostu, bude nutné jednokolejný provoz zase zavést.

„Od dnešního dne jsme díky zprovoznění druhé koleje na mostu generála Pattona mohli snížit výpravu na lince číslo 4 o dvě soupravy s tím, že jsme tramvaje částečně využili na lince 1, kde jsme zkrátili interval ve špičkách z šesti na pět minut. Zároveň jsme díky všem změnám v provozu navrátili linku dva zpět do Sadů Pětatřicátníků, to znamená, že cestující nyní přestupují v jedné zastávce mezi všemi tramvajovými linkami,“ uvedl vedoucí tramvají Miroslav Macháň.

To je sice návrat ke starým pořádkům, ale právě změna kvůli rekonstrukci ukázala, že zastávka dvojky v Palackého ulici má řadu předností. „Tohle opatření se provozně ukázalo jako pozitivní, neboť na linkách 1,2 i 4 jsme průjezdem přes centrální uzel Sady Pětatřicátníků ušetřili přibližně půl minuty až minutu v jízdní době a ve výsledném zpoždění. Po ukončení výluky v roce 2018 budeme řešit, zda linku dva trvale neodklonit právě přes Palackého ulici,“ vysvětlil Miroslav Macháň.

Podle něj na dopravní podniky nedorazily stížnosti kvůli čekacím dobám tramvají, ale přišlo hodně připomínek kvůli přestupům v zastávce Pod Záhorskem ve směru na Lochotín. „To jsme v průběhu výluky museli řešit jednak úpravami jízdních řádů a jednak interními opatřeními,“ doplnil Macháň.

Most byl v horším stavu, než se ukázaly průzkumy

Mezitím pokračuje rekonstrukce mostu. Všechno jde podle harmonogramu, přestože se stavba neobejde bez problémů. Ty vyplývají i z toho, že most byl v horším stavu, než o jakém mluvily průzkumy. Týká se to například opěr. „Výkopy šly například o tři metry níže, než se původně předpokládalo a muselo se dělat pažení. Když vám z jedné strany jezdí tramvaje a z druhé automobily je to složitější,“ popsal stavbyvedoucí Tomáš Vodička ze zhotovitelské firmy Colas.

Příští rok se začne s rekonstrukcí druhé poloviny mostu ve směru do centra a během oprav opět budou fungovat dva jízdní pruhy pro auta. Po rekonstrukci, která má skončit v říjnu, budou dokonce tři, protože přibyde speciální jízdní pás pro autobusy.