Projekt Plzeň - Evropské hlavní město kultury je podle agentury CzechTourism nejlepším projektem za rok 2014

18. březen 2015

Projekt Plzeň - Evropské hlavní město kultury 2015 získal ocenění agentury Czech Tourism v kategorii Nejlepší projekt. Stalo se tak na veletrhu cestovního ruchu ITB v Berlíně. Za loňský rok tak šlo o nejlepší projekt prezentace České republiky v zahraničí.

Podle Radovana Auera ze společnosti Plzeň 2015 ukázal veletrh velký nárůst zájmu o Plzeň. A svědčí o něm i čísla - loni počet přenocování ve městě vzrostl o 20 procent.

„Podle zpráv od ubytovatelů a od cestovních agentur víme, že jsou spokojeni a doufáme, že splníme náš cíl, tedy, že nárůst bude 35 procent. Myslíme si, že to je reálné a teď neskromně trošku doufáme, že to bude i víc,“ podle Radovana Auera ze je to důkaz, že pro Plzeň má projekt význam nejen kulturní, ale i turistický.

Ocenění Czech Tourism Awards je udělováno partnerům, kteří se významně podílí na podpoře propagace České republiky. Veletrh ukázal velký nárůst zájmu o Plzeň jakožto Evropské hlavní město kultury 2015 a pozitivní vnímání města jako atraktivního turistického cíle.

„Projekt Evropské hlavní město kultury 2015 je mimo jiné jedinečnou příležitostí, jak zviditelnit Plzeň, ale i Českou republiku v zahraničí. V minulém roce se nám to podařilo, což potvrzuje zvýšený zájem o návštěvu našeho města a rovněž uznání agentury CzechTourism v podobě ocenění Nejlepší projekt, které jsme získali. Poukazuje na dobrou práci odborných složek města a společnosti Plzeň 2015 a je závazkem pro pokračování ve zdařile zahájené prezentaci a marketingových aktivitách také v letošním pro nás významném roce,“ uvedl náměstek primátora a předseda správní rady Plzeň 2015 Martin Martin Baxa.

Plzeň 2015 prokázala mimořádný přínos k propagaci ČR v zahraničí

Ocenění dostávají projekty, které vyvinou speciální angažmá při prezentaci České republiky v zahraničí. Potvrzuje, že Evropské hlavní město kultury není jen lokálním festivalem, ale naopak má význam pro budování image a posilování zájmu o českou kulturu.

Konkrétně byla ze strany CzechTourismu vyzdvižena příkladná spolupráce při organizaci presstripů zahraničních novinářů a pracovních návštěv touroperátorů v Plzni i zahraniční prezentace na kulturních akcích a veletrzích cestovního ruchu. V loňském i letošním roce si Plzně ve zvýšené míře všímají světová média - mezi nejvýznamnější patřily například reportáže v britské televizi BBC nebo německých kanálech ARD a ZDF.

Společnost Plzeň 2015 klade důraz i na propagaci projektu v tuzemsku. Kampaň „Otevřete si plzeňský ráj!" cílí na širokou veřejnost ve větších městech České republiky, v rozšířené míře pak v Praze i na letišti Václava Havla. V neposlední řadě sleduje tým organizátorů spokojenost návštěvníků přímo na akcích hlavního města kultury. Získané údaje poslouží v průběžném i celkovém posouzení úspěšnosti projektu.

autoři: kos , Štěpánka Zýková
Spustit audio