Rekonstrukce vozovny pokračuje podle plánu. Ale problémy už se objevily

4. červen 2021 18:20, aktualizováno

Ještě rok a půl potrvá rekonstrukce tramvajové vozovny v Plzni na Slovanech. V podstatě historický areál z roku 1943 nahradí moderní vozovna se zelenou střechou. Hotová bude na konci příštího roku.

Aktuálně jsou zbourané všechny staré haly až na jednu výjimku. Tou je hala kontrolních prohlídek. K zemi by měla jít podle vedoucího rekonstrukce vozovny Pavola Ondovčáka příští rok na jaře. „Na jejím místě vyroste zázemí pro dělníky a garáže, kde se budou provádět činnosti související s údržbou tramvajových tratí ve městě,“ uvedl.

Pokud vše půjde podle plánu, měla by být nová vozovna hotová pravděpodobně v listopadu příštího roku. „Dle mého názoru vše běží tak jak má. Povedlo se rozjet v celém rozsahu stavby všechny práce, které jsme měli v plánu. Na Slovanské aleji a v areálu v tuto chvíli budujeme koleje. Postupuje výstavba haly OUT a jsou připraveny základy pro halu pro odstav tramvají,“ popsal Pavol Ondovčák.

Některé práce jdou jako po drátkách, u jiných byly problémy

Dokonce s tříměsíčním předstihem začala stavba technicky-administrativní budovy. Jiné práce mají naopak zpoždění. Třeba pokládání kolejí na Slovanské aleji. „Ten stav, který byl tady, sice vypadal skvěle, ale po rozebrání a po bouracích pracích, se tu objevily různé nepřesnosti v inženýrských sítích. Pak se objevily kaverny (dutiny - pozn.red.), které bylo nutné sanovat. To všechno samozřejmě stavbu prodlužuje,“ řekl Ondovčák.

Západním vjezdem zatím stále můžou do vozovny vjet některé tramvaje. To se ale brzy změní. „Na přelomu července a srpna bude propojeno nové kolejiště, které vzniká v areálu a na Slovanské aleji a zruší se právě vjezd ze západu a začneme jezdit už na novém stavu,“ doplnil Pavol Ondovčák.

Rekonstrukce plzeňské tramvajové vozovny probíhá za plného provozu městské dopravy. Cestující ale vůbec nic nepoznají. „Do vozovny se v současné době vejde 40 vozů. Z toho vyplývá, že padesát vozů odstavujeme mimo areál vozovny. Je to šest obratišť po Plzni. Zázemí pro opravy tramvají pořád zůstalo a pro odstav taky. Díky tomu, že máme obratiště, kde odstavujeme, tak vlastně cestující nepozná vůbec nic,“ vysvětlil šéf provozu tramvají dopravních podniků Jiří Císař.

Vybudování nové tramvajové vozovny vyjde na 1,7 miliardy korun.

autoři: Jan Markup , jik | zdroj: Český rozhlas Plzeň
Spustit audio

Související