Silničáři v Plzeňském kraji jdou do zimní sezóny s novou technikou

31. říjen 2020 07:30

Správa a údržba silnic Plzeňského kraje se musí každoročně postarat o několik tisíc kilometrů silnic. Letos jí k tomu napomůže 6 nových strojů a také unikátní nástavba, která zajišťuje rozstřik solanky.

Během zimních měsíců se Správa a údržba silnic Plzeňského kraje stará celkem o 4937 km silnic prvních, druhých a třetích tříd. Náklady se průměrně každý rok pohybují kolem 190 až 200 miliony korun.

Protože minulá zima byla mírná, zůstalo silničářům ve skladech značné množství soli a posypu. Každý rok během letních měsíců se však materiál doplňuje do stoprocentních zásob. V rámci celého kraje je zásob soli kolem 25 tisíc tun a 23 tisíc tun inertního materiálu, kameniva.

Ve vozovém parku přibyla nová technika

„Plzeňský kraj nám pořídil techniku v počtu šesti velkých nákladních aut včetně sypacích nástaveb a radlic, což je veliká pomoc, a tři teleskopické manipulátory pro nakládku soli a inertního materiálu,“ řekl Radek Šíma, provozní ředitel Správy a údržby silnic Plzeňského kraje.

V rámci celé republiky i Evropy drží Správa a údržba silnic Plzeňského kraje trend a pořídila i první nástavbu, která zajišťuje rozstřik solanky. Jedná se o roztok soli a vody, který se používá při stavech mírných námraz, kdy se počasí pohybuje kolem 0°C.

Na pandemii koronaviru by měla být Správa a údržba silnic Plzeňského kraje připravena. Prozatím před začátkem sezóny má plný počet zaměstnanců a řidičů na zimní údržbu.

Pracující jsou vybaveni kvalitní ochranou horních cest dýchacích jako jsou nanomasky a obdrželi i dostatečné množství dezinfekčních prostředků. Zajištěn je také směnový systém tak, aby se jednotliví pracovníci příliš nepotkávali a tím bylo i zamezeno možnému šíření viru.

autoři: Veronika Krátká , Iva Štěpánková
Spustit audio