Silniční obchvat Ostrova začal sloužit o čtyři měsíce dříve
Motoristům začal sloužit nový silniční obchvat Ostrova na Karlovarsku, jehož stavba skončila čtyři měsíce před plánovaným termínem. Téměř 6,5 kilometru dlouhá komunikace je první středně velkou dopravní stavbou, dokončenou v posledních 15 letech na Karlovarsku. Stavba, která stála takřka 2,2 miliardy korun, byla částečně financována z úvěru Evropské investiční banky, která na ni poskytla přes půl miliardy korun. Přibližně 1,7 miliardy korun hradil stát.
Podle ministra dopravy Milana Šimonovského je nyní důležité, aby v Karlovarském kraji pokračovaly další dopravní stavby, na něž obchvat naváže. Je to hlavně průtah Karlovými Vary, komunikace směrem do Ústeckého kraje a rychlostní silnice R6 mezi Prahou, Karlovými Vary a Chebem.
Dokončený obchvat Ostrova odvede z města veškerou dopravu, která tudy projížděla mezi hraničním přechodem Boží Dar a Karlovými Vary nebo směřovala na Chomutov. Podle odhadů městem projíždělo denně až 15.000 vozidel. Frekventovaná cesta tak rozdělovala historickou část Ostrova od nové části a sídlišť.
Stavbu realizovalo konsorcium čtyř zhotovitelů, jimiž byly Stavby silnic a železnic, Strabag, Metrostav a Stavby mostů. Obchvat začaly firmy budovat v prosinci 2002. Na jeho trase vzniklo osm nových mostů a tři mimoúrovňové křižovatky. Nejdelší most měří 360 metrů. Stavbaři postavili řadu opěrných a protihlukových zdí, přeložky vodních toků a inženýrských sítí, novou světelnou signalizaci včetně zabezpečovacího zařízení na železnici.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Landovský: Ukrajina systémy obrany potřebuje. Rusko bombarduje z 90 procent civilní a infrastrukturní cíle
-
Novinářka: Výjimka z migračního paktu pro Česko? Jde o pravidlo, Ukrajince si můžeme odečíst z nákladů
-
Symbolika je na Blízkém východě nejdůležitější, Izrael ani Írán nechtějí konflikt vyostřovat, míní expert
-
‚Naše cesty se rozdělují.‘ Andrej Babiš a Monika Babišová se po 30 letech soužití rozcházejí