Služba Senior Expres přepraví v Plzni 1400 osob za měsíc

Nové vozidlo Senior Expres pomůže při uspokojení poptávky po dopravě pro seniory a zdravotně postižení

Další vozidlo služby Senior Expres slouží občanům západočeské metropole. Plzeňané ve věku 70 let a více i zdravotně postižení se díky této službě dostanou kamkoliv po městě za 30 korun. Díky již sedmému vozu se podaří uspokojit větší množství zákazníků, odhadem o několik tisíc ročně. Projekt Odboru sociálních služeb Magistrátu města Plzně zajišťují Plzeňské městské dopravní podniky (PMDP).

Senior Expres funguje od dubna 2014, od té doby přepravil přes 55 tisíc klientů. „Zájem o službu trvale roste. Snažíme se na tuto skutečnost flexibilně reagovat, i když náklady na provoz nejsou zanedbatelné. Město si je však vědomo toho, že senioři představují více než čtvrtinu plzeňského obyvatelstva, a proto každoročně posiluje tuto službu o jeden až dva vozy,“ řekla Eliška Bartáková, náměstkyně primátora pro oblast kultury, památkové péče a sociálních věcí.

Seniorům tedy bude nyní sloužit sedm shodně označených vozů VW Caddy. Nový vůz byl pořízen za 401 tisíc korun bez DPH. Za svezení zaplatí senioři a zdravotně postižení občané 30 korun v Plzni, při jízdě do vzdálenosti 30 kilometrů od Plzně 11 korun za kilometr.

Vůz někdy vyjíždí i zbytečně

Počet osob přepravených Senior Expresem je v průměru 1400 měsíčně a neustále stoupá. Dlouhodobě je však z kapacitních důvodů každý měsíc odmítnuto na 260 zákazníků,“ doplnila Alena Hynková, vedoucí magistrátního odboru sociálních služeb. Naopak ale dochází i ke stornování objednaných jízd – v letošním roce to představuje průměrně 180 odhlášených jízd měsíčně, kdy se klienti omluví předem. Někdy se také stává, že klient jízdu předem nestornuje a vůz vyjíždí zbytečně.

Zmodernizováno bylo také call centrum, konkrétně systém čekání hovorů. Zákazníci neuslyší obsazovací tón, ale budou zařazeni do fronty volajících. Operátor call centra bude dostávat informace o počtu čekajících hovorů a v závislosti na frontě může urychlit objednávání i díky novému rezervačnímu systému, který dle čísla volajícího bude schopen dohledat základní informace o zákazníkovi a přiřadit je bez ručního zásahu k objednávce.