Stavbaři demontovali poslední část 106 let starého mostu před plzeňským vlakovým nádražím

19. duben 2017

Prostor před hlavním vlakovým nádražím v Plzni se změnil v obří staveniště. Stavbaři tu bourají první ze dvou železničních mostů přes Mikulášskou ulici. Demolice mostů a vybudování dvou nových je hlavní částí třetí etapy modernizace stanice Plzeň, která si vyžádá 950 milionů korun.

Stavba je v současné době největší rekonstrukcí železničního uzlu v České republice. Na demontáži mostu pracovala velká řada mechanizace, která snášení ocelové konstrukce usnadňovala, například jeřáb o nosnosti až 1 200 tun. Nyní čekají na stavaře přeložky inženýrských sítí a nové opěry nového mostu.

„Železniční doprava je teď převedena pouze na jižní most. Práce na severním mostu budou probíhat do konce roku 2018. Po snášení ocelových konstrukcí se jednotlivé díly mostu rozpálí a následně odváží do šrotu.“ říká Jan Zemánek, ředitel stavby z firmy Metrostav.

Ze starého mostu se zachovají jen historické pilíře

„Po rekonstrukci mostů bude ulice Mikulášská rozšířena a zahloubena tak, aby mohlo být její prostorové uspořádání využíváno jak silniční dopravou tak i ro obyvatele města Plzeň,“ vysvětluje Jan Zemánek.

Rekonstrukce dvou mostů přes Mikulášské náměstí je součástí rozsáhlé přestavby železničního dopravního uzlu Plzeň. „Teď jsme zhruba v půlce. Současná stavba řeší mosty Mikulášská a Jižní část osobního nádraží. Dále nás čekají další dvě velké stavby a seřaďovací nádraží,“ doplňuje Mojmír Nejzchleb, náměstek generálního ředitele SŽDC.

Dokončení a modernizace železničního uzlu Plzeň je naplánováno na rok 2022. Celkové náklady přesáhnou 6 miliard korun.

autoři: čer , jik
Spustit audio