Turbokruhová křižovatka je jiná. Naučte se ji projíždět správně
Turbokruhové křižovatky fungují jinak než klasické okružní křižovatky. Řidiči si musí zvolit správný pruh ještě před vjezdem, protože v průběhu jízdy už není prostor pro přejíždění mezi pruhy. Díky tomu je provoz plynulejší a snižuje se riziko nehod.
Na běžných okružních křižovatkách se vozidla často navzájem proplétala. Auta, která po kruhu jela, se křížila s těmi, která na něj právě vjížděla nebo z něj vyjížděla. „Na klasických kruhových objezdech vznikalo riziko bočních střetů, protože se vozidla na kruhu mísila s těmi, která teprve vjížděla. U turbokruhových křižovatek je to jiné, tam se musí řidič správně zařadit už na vjezdu a potom projede celou křižovatku bez nutnosti měnit pruh,“ vysvětlil Ondřej Vohradský ze Správy veřejného statku města Plzně, z úseku dopravního inženýrství, pro Český rozhlas.
Novinkou na plzeňské turbokřižovatce je také světelné řízení. Semafory zajišťují bezpečnější pohyb chodců i cyklistů a současně pomáhají zvyšovat plynulost dopravy. Každý vjezd je řízen samostatně a současné nastavení umožňuje, aby do křižovatky vjížděla vždy dvojice protilehlých ramen. Tento systém zvyšuje propustnost provozu, i když část aut musí krátce zastavit na červenou.
Mohlo by vás zajímat
Nejposlouchanější
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Vždycky jsem si přál ocitnout se v románu Julese Verna. Teď se mi to splnilo.
Václav Žmolík, moderátor

Tajuplný ostrov
Lincolnův ostrov nikdo nikdy na mapě nenašel, a přece ho znají lidé na celém světě. Už déle než sto třicet let na něm prožívají dobrodružství s pěticí trosečníků, kteří na něm našli útočiště, a hlavně nejedno tajemství.