Už za dva měsíce se Plzeňané poprvé svezou tramvají až na Borská pole

Technická a Univerzita. I na tyhle nové zastávky vás už od prosince doveze plzeňská tramvaj číslo 4. Koleje jsou sice asi jen na polovině trati, všechno se prý ale stihne včas
Technická a Univerzita. I na tyhle nové zastávky vás už od prosince doveze plzeňská tramvaj číslo 4. Koleje jsou sice asi jen na polovině trati, všechno se prý ale stihne včas

Borský park – Bory – Technická a Univerzita. Na tyhle nové plzeňské zastávky se tramvají číslo 4 dostanete už v polovině prosince. Koleje jsou zatím jen na polovině trati, všechno se ale podle vedení města prý stihne včas.

„Na točce ZČU máme hotovo na 90 procent, točka Dobřanská je ve fázi 70 procent. Ještě nám chybí přejezd přes most, kde čekáme na zatěžovací zkoušku. Ta bude statická nákladními vozidly, a až tam budou koleje, bude realizovaná zatěžovací zkouška dynamická, která se provádí vibracemi. Ke zkouškám dojde koncem měsíce,“ řekla stavbyvedoucí Petr Bron.

Hotové už je parkoviště v Kaplířově ulici. Pokládka kolejí na trase Kaplířova – Klatovská nabrala podle Petra Brona drobné zdržení, a to hlavně kvůli nezakresleným rozvodům inženýrských sítí. Zpoždění prací se však daří dohánět zvýšeným počtem strojů i stavebních dělníků.

Tramvajová trať je téměř hotová

Koleje aktuálně leží podle stavbyvedoucího zhruba na 50 procentech trati. „Koleje nejsou na mostě, kde dokončujeme násep. Tam nás zdržela stavba jedné opěrné zdi, která nebyla plánovaná. Naplánované je ale vše tak, aby se to stíhalo,“ doplnil Petr Bron.

Vše by mělo být hotové nejpozději do poloviny prosince, potvrzuje náměstek primátora pro dopravu Michal Vozobule: „Já se ptám na každé schůzce s odborem investic, jestli platí 15. prosinec. V dopravě je to symbolické datum, z hlediska celostátní změny jízdních řádů. Zatím je mi vždy potvrzováno, že platí. Takže v tuto chvíli nemohu říct nic jiného, než že na Borská pole tramvaj poprvé vyjede 15. prosince.“

Ze stávající stanice Dvořákova budou tramvaje pokračovat do nové zastávky Borský park a následně na konečnou Bory. Vybrané tramvajové spoje pojedou přes zastávku Technická, až na druhou konečnou Univerzita.

Nová část tramvajové trati měří 1 300 metrů a celkové náklady se vyšplhají na téměř 480 milionů korun.