V Plzni, ale i v Tachově a Plané dostanou nádražní budovy nový kabát
Rekonstrukce historické budovy na hlavním nádraží a také modernizace železničního uzlu. To jsou zásadní projekty, na kterých v současné době pracuje v Plzni Správa železnic.
„Práce na Hlavním nádraží jsou v plném proudu, což jistě vnímají i cestující, stále je uzavřená spodní hala a právě teď probíhá montáž stropů v některých místech,“ objasnil mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda. Na severní a jižní straně budovy byla podle něj zahájena montáž nových střech. Staví se lešení okolo všech tří kupolí, ty se letos dočkají nových krovů a nové krytiny. Na jižní straně budovy pokračuje montáž krovů a bylo zahájeno chemické čištění fasád.
Nové výtahy se rozjedou už v srpnu
Uvnitř budovy se podle mluvčího provádějí zazdívky nevyužívaných nik, pokračuje pokládka podlahových vrstev po celém podlaží a byly zahájeny také sanační práce na vnitřních omítkách. „Restaurátoři právě pracují na opravách truhlářských výrobků,“ doplnil Gavenda. Před dokončením je montáž nových výtahů pro veřejnost, které umožní lepší přístup ze spodní haly do horní. Výtahy by měly být zprovozněny již 17. srpna. Během srpna pak doporučuje Dušan Gavenda cestujícím sledovat značení ohledně omezení provozu uvnitř budovy, ve spodní hale se totiž bude stavět prostorové lešení.
Velké rekonstrukce se také během letošního roku chystají na nádražích v Tachově a v Plané u Mariánských lázní. „V Tachově se jedná o celkovou rekonstrukci budovy i jejího okolí a zbudování parkovacích míst. Zajímavostí je, že fasáda se dočká původní podoby z první poloviny minulého století,“ uvedl Gavenda. Dodal, že v Plané se opět bude jednat o celkovou rekonstrukci vnitřních i vnějších prostor včetně zateplení fasády, dojde též k úpravě nástupiště a přilehlé komunikace.
Modernizace plzeňského železničního uzlu znamená pro Správu železnic dvoumiliardovou investici. „Na jaře jsme už zprovoznili zastávku Plzeň Slovany a skončilo zastavování osobních vlaků v Plzni Koterově. Na Slovanech přibyde ještě jedno nástupiště, výtah a lávka přes koleje. Mezi Lobzy a Koterovem vlaky ještě stále jezdí provizorně po jedné koleji kvůli stavbě tunelového zárodku,“ popsal aktuální stav mluvčí.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Proč soud zprostil obžaloby učitelku, která žákům lhala o válce na Ukrajině? Jde pouze o její názory
-
NATO se pustí do větší ochrany podmořských kabelů. Odstartovala to analýza české tajné služby
-
VIDEO: Zásah raketou a kouř. Záběry ukazují útok Ukrajiny na sídlo Černomořské flotily na Krymu
-
Symbol naděje i nacistické přetvářky před Červeným křížem. Opera Brundibár slaví 80 let od premiéry