V Plzni u vlakového nádraží demolují druhý železniční most přes Mikulášskou třídu

19. únor 2018
Stavbaři v Plzni demolují druhý ze železničních mostů u vlakového nádraží. Už několik dnů rozebírají koleje a nástupiště. Samotné snášení ocelové mostní konstrukce, která se klene přes Mikulášskou třídu, začala dnes kolem osmé hodiny ráno

Řidiči i chodci v západočeské metropoli se musejí připravit na komplikace v dopravě. Stavbaři totiž zahájili demolici druhého ze železničních mostů před hlavním vlakovým nádražím. Demoliční práce komplikují také provoz MHD. Některé tramvajové linky nahradily autobusy.

Už několik dnů stavbaři rozebírají koleje a nástupiště. Samotné snášení ocelové mostní konstrukce, která se klene přes Mikulášskou třídu, začalo dnes kolem osmé hodiny ráno. Mnohatunová ocelová konstrukce sloužila desítky let. Dělníci ji teď postupně rozřezávají na tři díly. Jakmile tyto práce skončí, naloží dělníci jednotlivé kusy mostu na podvalníky a odvezou je pryč. Celý proces rozebírání jižního mostu by měl trvat dva dny. V dalších dnech pak budou pracovníci upravovat koleje pod odstraněným mostem. Je také třeba namontovat ochrannou konstrukci, aby byl zajištěný bezpečný provoz tramvaje pro následující období, kdy tady budou budovat nový jižní most.

Kvůli demolici mostu nejezdí kolem vlakového nádraží v Plzni jezdit tramvaje

Tramvajové linky 1 a 2 ve směru na Slovany a Světovar od dnešního rána částečně nahradily autobusy. Provoz tramvají je přerušen v úseku od náměstí Republiky až na Mikulášské náměstí. Autobusy cestující vozí přes Anglické nábřeží kolem vlakového nádraží a projíždějí Železniční ulicí, kde je přestupní zastávka. Odsud je také dobrý přístup na hlavní vlakové nádraží. Tramvajová výluka v těchto místech bude trvat týden, tedy do půlnoci 26. února.

Nový jižní most přes Mikulášskou třídu by měl být letos v létě hotový

Podobně jako v případě severního mostu, také jižní most by měl vyrůst do letošního srpna. Zatímco původní most byl ocelový, nová kontrukce by měla být železobetonová. Most by měl být také širší, aby se pod něj vešla širší silnice a také cyklostezka. Současně má být pod most více zahloubena silnice z Plzně na České Budějovice. Obnova obou mostů přes Mikulášskou třídu je součástí přestavby celého železničního uzlu Plzeň. Ta začala už v roce 2011 a měla by trvat do roku 2022. Celkově by měla přijít na šest miliard korun.