V tomto školním roce opustilo ZUŠ v Nýřanech zhruba padesát žáků

19. duben 2021 14:20, aktualizováno
Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy Malba, dítě, barvy

Základní umělecké školy se potýkají s úbytkem žáků kvůli dlouhodobé nemožnosti učit se prezenčně. Studovat pouze na dálku nebavilo hlavně žáky výtvarného oboru Základní umělecké školy Nýřany na severním Plzeňsku. O něco lépe jsou na tom obory hudební.

Od začátku minulého týdne se vrátili někteří žáci do základních i uměleckých škol. Jenže, právě ty se potýkají s úbytkem dětí, které domácí hraní nebo malování přestalo bavit. Na Základní umělecké škole Nýřany to bylo o něco lepší s výukou hudebních nástrojů. Třeba učitel hry na klávesy Pavel Toman má i teď stejně žáků jako minulý rok na podzim.

Žáci hudebních oborů se zpět do školy těšili. Cvičení na online hodině není tak kvalitní, jako prezenční výuka. „Když jsme ve škole, tak vidím, zda je ruka uvolněná, na displeji to kolikrát není ani poznat,“ uvedl učitel hry na klávesy Pavel Toman. Elektronika také zkresluje hlasitost hry žáků. Všechny své žáky však učitelé uměleckých škol mohou znovu učit prezenčně ve škole.

Největší úbytek žáků postihl výtvarný obor

Základní uměleckou školu v Nýřanech navštěvuje aktuálně 223 žáků. Ještě na podzim jich bylo ale téměř 280. „Vše bylo zavřené a děti si v papírnictví nemohly koupit barvy a papíry. Pan učitel pro děti dělal pracovní listy, projekty a jiná zadání. Online výuky však bylo ochotné se účastnit jen malé procento žáků,“ poznamenala ředitelka školy Bibiána Dienstbierová.

Obtížná byla i výuka nejmenších dětí, které v pololetí začínaly s hrou na hudební nástroj. Od 12. dubna však mohou téměř všichni opět do školy. Nutné je, aby ve třídě vyučoval jeden učitel jen jednoho žáka. Od pondělí 19. dubna může být učen prezenčně i zpěv.

autoři: Jan Markup , Iva Štěpánková | zdroj: Český rozhlas Plzeň
Spustit audio