Vedení města souhlasí se zasypáním Rondelu

Vizualizace – Přestavba křižovatky Rondel – Karlovarská
Vizualizace – Přestavba křižovatky Rondel – Karlovarská

Vedení Plzně souhlasí se zasypáním Rondelu na Karlovarské třídě. Okružní křižovatka se změní na úrovňovou křižovatkou a městskou zástavbu.

Vedení Plzně podporuje zasypání Rondelu. Zastupitelé rozhodli, že okružní křižovatku na Karlovarské třídě má v budoucnu nahradit úrovňová křižovatka s napojením na okolní ulice, se zastávkami MHD a zelení. Město teď s Ředitelstvím silnic a dálnic a dalšími organizacemi připraví konkrétní technické řešení, jak Rondel přestavit.

„Rondel vznikl v době, kdy se předpokládalo, že městem povedou ještě kapacitnější komunikace včetně dálnice D5,“ vysvětlil architekt z Útvaru koncepce a rozvoje plzeňského magistrátu Jaroslav Holler. Důvody pro přestavbu Rondelu jsou podle magistrátu dva. Tím jedním je technický stav mostů, které by v budoucnu bylo tak jako tak nutné opravit. Tím druhým je nevhodnost takové stavby. Podle architekta Rondel do vnitřního města nepatří. „Ten současný stav není vhodný, protože neumožnuje rozvoj kvalitní městské zástavby,“ řekl.

Jaroslav Holler spolu s dalšími odborníky zpracoval několik variant, jak Rondel přestavit, variantu s označením 7b zastupitelé přijali. „Vznikne úrovňově řešená městská třída se zelení s dostatečným prostorem pro pohyb pěších, cyklistů a aut, s prostorem pro rozvoj služeb a bydlení,“ slíbil.

Akci bude předcházet vybudování alternativních tras

Karlovarská s Rondelem spojují padesátitisícové Severní Předměstí s centrem města. Co se s frekventovaným a často ucpaným tahem stane po přestavbě, zjišťovali dopravní inženýři. Výsledky představil Jan Martolos: „Prokázalo se, že toto řešení by mělo pojmout všechna vozidla.“ Pro přestavbu Rondelu hlasovala většina zastupitelů. „Zastupitelstvo uložilo radě města Plzně, aby nadále prověřovalo tuto variantu,“ vysvětlil náměstek primátora Pavel Šindelář z ODS.

Přestavba Rondelu přijde na více než půl miliardy korun. Platit ji má město spolu s Ředitelstvím silnic a dálnic. Stavební práce začnou teprve ve chvíli, kdy budou hotové alternativní trasy do centra, tedy západní okruh a část okruhu východního. S budoucí podobou Karlovarské bez Rondelu seznámí město obyvatele příští středu, a to od 17 hodin ve Sněmovním sále na plzeňské radnici.

Spustit audio
autoři: Lukáš Milota, Michaela Svobodová|zdroj: Český rozhlas Plzeň