Z části autobusového nádraží v Plzni bude odstavné parkoviště pro auta

4. srpen 2017

Řidiči linkových autobusů si musí v Plzni zvykat na změnu. Po vystoupení cestujících už nemohou autobus odstavit v zadní části centrálního nádraží. Na městském pozemku platí "zákaz parkování" a Plzeň tam chystá odstavné parkoviště pro osobní auta. Město chce totiž ulice poblíž nádraží zpoplatnit a odstavnou plochu nabídnout těm, kteří chtějí i dál parkovat zadarmo.

Ulice mezi autobusovým nádražím a synagogou jsou dnes poslední zónou poblíž centra, kde se neplatí. Tomu však odpovídá i nedostatek parkovacích míst. Lidé často dlouhé minuty krouží po okolí a hledají místečko, kde by mohli auto odstavit.

Dopravní expert plzeňského magistrátu Ondřej Vohradský vysvětlil, proč město chce, aby řidiči v těchto ulicích platili: „Hlavním záměrem zpoplatnění ulic je regulace parkování, jejímž cílem je zajistit, aby klienti vždy našli volná parkovací stání. V současné době jsou ulice přetížené parkujícími auty a je velmi obtížné mnohdy místo najít. Za to že tam ta volná místa budou, bude ale nutné zaplatit. “

Z části autobusového nádraží v Plzni bude odstavné parkoviště pro auta. Městu se tak otvírá možnost zpoplatnit parkování v ulicích kolem nádraží

Ulice jsou v katastru centrálního obvodu. „Tuto variantu rozšíření parkovacích zón bereme spíše jako umožnění parkování rezidentům a rozšíření rezidenční zóny, než jako zpoplatnění parkování,“ řekl místostarosta centrálního obvodu Radek Škarda z TOP09. Pokud si tedy lidé budou chtít zajistit parkování v okolí svého bydliště, budou si muset pořídit rezidenční kartu.

Radek Škarda z vedení centrálního obvodu si uvědomuje, že ne všichni budou chtít platit. Jim bude sloužit plocha po autobusech, kde vznikne záchytné parkoviště. Na něm bude zdarma k dispozici asi 240 míst.

Zrušené stání komplikuje parkování autobusům ČSAD

To, že město už neprodloužilo nájemní smlouvu a dosavadní plochu pro autobusy chce využít jinak, zkomplikovalo situaci ČSAD Autobusy Plzeň. „ Znamená to odstavování 15 až 17 autobusů na Domažlickou, kterou jsme přes zimu upravovali. Zbytek autobusů, které se na současné stání na autobusovém nádraží nevejdou, musí odjet na naši centrálu na Doubravku. Pro nás to znamená, že se zhruba 30 prázdných autobusů bude po městě pohybovat sem a tam. Denně, tak navíc najedou deset kilometrů, aniž by byly vytížené,“ uvedl ředitel firmy Jaroslav Vejprava.

Parkoviště pro auta se zatím chystá, stavba pak potrvá zhruba čtyři měsíce. Dokud nebude hotové, bude se v ulicích kolem nádraží dál parkovat zadarmo.

autoři: lum , jik
Spustit audio