Z jedné strany sídliště na druhou? V Plzni-Doubravce si kvůli kolejím zajdete

Z jedné strany plzeňského sídliště Doubravka na druhou se lidé běžně dostávali přes železniční koleje. Lidem v tom nezabránil plot, ani pokuty. Teď podstatnou část koridoru kolem trati protihluková stěna, která přechod omezuje, přesto smrti nezbránila
Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy Z jedné strany plzeňského sídliště Doubravka na druhou se lidé běžně dostávali přes železniční koleje. Lidem v tom nezabránil plot, ani pokuty. Teď podstatnou část koridoru kolem trati protihluková stěna, která přechod omezuje, přesto smrti nezbránila

Aby se lidé kdysi dostali z jedné strany plzeňského sídliště Doubravka na druhou, prostě přeběhli přes železniční koleje. Lidem v tom nezabránil ani plot, ani pokuty od policistů. Od podobného riskování je má odradit protihluková stěna.

„Ten plot odpovídal svojí kvalitou svému stáří. Lidé, kteří chtěli přecházet trať, a i když byl plot opravený, tak si v tom zvykovém místě snažili pomoci a přes ten plot se prodrat, což se jim nakonec i podařilo,“ řekl zástupce velitele Městské policie v Plzni Doubravce Václav Roj.

Dostat se z jedné části sídliště na druhou je možné na třech místech, jen jediné je ale bezbariérové. Pokud máte například kočárek, musíte navíc ujít více než půl kilometru. „Musíme to celé obcházet až k zastávce MHD Husův park a zase jít potom zpátky nahoru. Podchod pod tratí je hrozný a kolikrát tam bylo i tolik vody, že se nedalo projít. Navíc je pro mě ten podchod s kočárkem těžký, takže to tudy nejde. Chtělo by to něco pro maminky s kočárky, třeba sjezdy. Teď je to hodně obtížné a doufáme, že se s tím něco udělá,“ řekla paní Romana.

Město nebo Správa železnic

To něco měla kdysi údajně udělat Správa železnic (dříve Správa železniční dopravní cesty, pozn. red.). „Určitě by bylo správné, pokud by se na místě kde je zastávka vytvořila možnost, ať už je to lávka popřípadě výtah, který by tam měl nebo mohl vzniknout. Bohužel to není investice města Plzně, protože mluvíme o stavbě Správy železnic i o pozemcích Správy železnic,“ uvedl starosta plzeňské městské části Doubravka Tomáš Soukup.

Podle mluvčí Nely Friebové ze Správy železnic naopak za chybějící podchod může město: „Podchod ‚Moravská‘ mělo investovat město Plzeň v době provádění modernizace trati v tomto úseku. Od tohoto záměru ale město ustoupilo.“

Frekventovanou železniční trať překonává denně několik tisíc lidí. Až za kolejemi mají obchody, poštu, lékaře nebo třeba školu.