Značka 'Český les' pomáhá na trhu výrobci medu i pekařce koláčů

7. únor 2014

Regionální značku "Český les" využívá už sedm podnikatelů z Domažlicka a Tachovska. Pomáhá jim zviditelnit výrobky a podporuje zaměstnanost na venkově a v pohraničí.

Místní akční skupina Český les oceňuje regionální výrobky od loňského roku. Mezi držiteli značky je například včelař a medař Jaroslav Lstibůrek z Nové Pasečnice.

Lstibůrek se včelařství věnuje už 11 let a před čtyřmi roky začal se svými medovými produkty pronikat na trh.

„My jsme malí výrobci, tak si nemůžeme dovolit nějakou velkou reklamu. A tohle je cesta, která určitě pomůže říct tomu spotřebiteli to, co je pro nás důležité. Že to je z místa, protože my ta včelstva máme pod Čerchovem jednu část, a jednu část tady. Používáme vlastní vodu. Tak jsme hledali cestu, jak to říct tomu spotřebiteli,“ vysvětlil Lstibůrek.

A právě místní suroviny jsou pro získání regionální značky "Český les" výhodou. „Nejlepší varianta je, když je výrobek vyrobený z místních zdrojů, ale není to hlavní podmínka,“ říká Jitka Kalíšková z Místní akční skupiny Český les.

Regionální značka "Český les" také pomáhá rozlišit jednotlivé výrobky a výrobce. Proto o ni usilovala i Ludmila Fidrantová z Domažlic, která po mamince peče tradiční kynuté hornochodské koláče.

„Protože si lidi ty koláče pletou s krchlebskými, staňkovskými, bořičskými, tak jsem chtěla, aby byly odlišené. Naše koláče se vyznačují zdobením,“ dodala Fidrantová.

Regionální značku přitom může získat fyzická nebo právnická osoba, která žije či podniká na Domažlicku i Tachovsku.

„Hledáme nejen zavedené podnikatele z řad řemeslníků, výrobců potravin, zemědělců, provozovatelů stravovacích zařízení, ale i ty, kteří řemeslo provozují pro potěšení ve volném čase,“ dodala Kalíšková.

Regionální značku "Český les" může podnikatel používat dva roky a poté si ji může nechat prodloužit. „Výhodu vidíme ve společné propagaci na akcích, kterých se účastníme. Jedná se o nejrůznější jarmarky, farmářské trhy.“

A o výhodách regionální značky už se mohl přesvědčit i výrobce medoviny a medových vín Jaroslav Lstibůrek z Nové Pasečnice: „Dneska je ten spotřebitel opatrnější. Hledá na výrobcích nějaké znamení, které mu řekne, že tomu výrobku může věřit.“

O regionální značku se můžou ucházet další podnikatelé z Domažlicka a Tachovska. Místní akční skupina Český les přijímá žádosti až do konce letošního března.

autoři: mkl , nib
Spustit audio