Na Vltavě pracuje jako editorka pořadu Vizitka. Před Vltavou působila v týmu dramaturgů Tvůrčí skupiny Dokument a Publicistika, kde se zaměřovala na rozhlasové portréty. Podílela se taky na mimořádných podcastových sériích spojených s rozhlasovou historií RozhlaSTO a Rozehra – sport v rozhlasovém podání. Se sportovními redaktory spolupracovala na dokumentární sérii audio portrétů našich sportovců Olympijský rok. Téměř tři roky pracovala jako vědecký redaktor ČRo a zajímaly ji především společenskovědní oblasti a také problematika závislostí. Za zásadní považuje i čtyři roky strávené v rozhlasovém zpravodajství.
Všechny články
-
Napsat hit jsem si zkusila. Je to něco jiného než vzít emoci a obalit ji hudbou, říká Bára Zmeková
Mluví s Ondřejem Cihlářem o tom, jak vypadá její tvůrčí proces, co jí dal songwriterský kemp, kde si zkusila napsat popový hit, a přiznává taky, že je pro ni hudba terapií.
-
Je důležité vracet se do historie a dívat se na předobrazy z minulosti, říká animátor Jan Cechl
Krátkometrážní film Lawrence z Moravie odpremiéroval na lisabonském festivalu animovaného filmu Monstra. Příběh českého orientalisty Aloise Musila vměstnal do 13 minut.
-
Kontrast všedních dnů na turné a krásy koncertů byl záměr, říká violoncellistka Zuzana Dostálová
V knize Karneval zvířat s vtipem ukazuje, co obnáší práce muzikantů. Čtenářům se snaží přiblížit i vážnou hudbu. Mluví o tom, jak oddaní jsou hudebníci svému povolání.
-
Ženy v ofsajdu? Reportérkou ve sportovní redakci
Přestože je sportovní rozhlasová sekce dodnes převážně mužskou záležitostí, vždy se v ní objevovala nějaká žena – sportovní novinářka.
-
Od uměleckého díla čekám víc, než že mě bude jenom bavit, říká umělecký organizátor Alexandr Jeništa
„Základní ideou nového Centralu je polyfunkčnost prostoru. Měl by dávat co nejvíc možností, jak se dá umění zažít,“ říká Alexandr Jeništa.
-
Hrát jako předkapela je výzva, kterou mám rád, říká hudebník Václav Havelka
Za sebou má turné po Spojených státech, tentokrát s projektem, který zkoumal zvuk klimatické změny. Ta se, jak zjistil, stále zásadněji odráží v tvorbě mladých Američanů.
-
Vždy jsem přemýšlel nad tím, jak mozek vnímá text, říká scenárista Miro Šifra
Připouští, že nemá dokonalou češtinu a musí se tedy snažit vytvořit dobré dramatické situace. S režiséry se domlouvá už během psaní textů. Jak se pozná dobrý scénář?
-
Seznamování je umělecké dílo, klidně by mohlo být v galeriích, říká výtvarnice Kateřina Šedá
„Seznamování je umělecké dílo a mohlo by být klidně uměleckou akcí v galeriích.“ Proč ji zajímá spojování lidí z okraje společnosti a proč jsme mezi sebou tolik rozhádaní?
-
Když některé věci nezkusíte, vůbec nezjistíte, co z vás může vyjít, říká herečka Anežka Kubátová
Za roli manželky Pavla Juráčka Dani Horákové získala Cenu divadelní kritiky i Divadelních novin. Herectví je pro ni krásné v tom, že může být na chvíli někým jiným.
-
Filozofie je luxus. Můžou si ho dovolit lidé, kteří jsou na tom dobře, říká Anna Beata Háblová
Moderuje podcast Doba složitá, píše romány a věnuje se slam poetry. Na architektuře se jí vždy líbilo to, že snoubí humanitní i technické obory.