80 let plzeňských trolejbusů
Linka 11 překonává rekordní vzdálenost mimo trolejové vedení bez potřeby průběžného nabíjení
Trolejbusová doprava je v Plzni už celých 80 let. Ekologické, efektivní a jezdící dle jízdního řádu, tak by měly trolejbusy vypadat podle Jiřího Kohouta v blízké budoucnosti.
„Teď jsme u autobusového nádraží a sundáváme sběrače, jelikož jsme na lince 11 a budeme odtud pokračovat do Křimic. Jedeme bateriovým trolejbusem, čili tento trolejbus pojede mimo trolejové vedení,“ sdělil na úvod pracovník Plzeňských městských dopravních podniků Jiří Kohout.
V Plzni tato vymoženost není novinkou: „Trolejbusy s nějakým druhem alternativního pohonu provozujeme už 20 let. Konkrétně bateriové trolejbusy jezdí na linkách 12 a 13 a nyní i na lince 11 do Malesic a Křimic, kde navíc překonávají poměrně rekordní vzdálenost 13 km bez průběžného nabíjení,“ řekl Kohout, který dále pokračoval:
„Trakční baterie propůjčují trolejbusům velkou provozní flexibilitu, jelikož umožňují v podstatě kdekoliv opustit trolejovou síť a zvládnout minimálně 12 km mimo trolejové vedení bez nějakých omezení, jako třeba rychlosti či akcelerace, a zároveň jsou tyto trolejbusy i mimo trolejové vedení nadále ekologické, bezemisní a s minimálním hlukem. Jedná se o jakýsi druh elektrobusu s dynamickým nabíjením.“
A co by přál Jiří Kohout trolejbusům a trolejbusové dopravě obecně do dalších 80 let? „Přál bych si, aby se vrátili cestující a aby byli spokojeni. Aby trolejbusová doprava byla konkurenceschopná, časově atraktivní a samozřejmě aby se dařila projektová příprava a investice do rozvoje trolejbusových linek,“ prohlásil.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A s poslední rozhlasovou nahrávkou Josefa Skupy? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka

Hurvínkovy příhody 5
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka