ČD mají novou opravárenskou halu v Plzni. Zajede do ní i 150 metrů dlouhý vlak
Česká dráhy zprovoznily v Plzni novou opravárenskou halu. Rozměrnou budovu určenou pro údržbu a opravy vlaků postavily ve svém oblastním centru údržby poblíž městské teplárny. Stavba moderního depa s dílnami a dalším zázemím začala v září 2020 a přišla na zhruba 200 milionů korun.
Nová opravárenská hala je 100 metrů dlouhá a zhruba 10 až 12 metrů vysoká. Je určená pro údržbu desítek RegioPanterů nebo RegioSharků, které jezdí po kolejích v Plzeňském, ale částečně také Karlovarském a Jihočeském kraji. Vjíždět sem ale můžou i jiné vlaky. Nová hala je napojená na tu původní ze 70. let. Zajet pod jednu střechu tak v případě potřeby může i vlak 150 až 160 metrů dlouhý, nově bez nutnosti rozpojování.
„Jsou tady jehlové kanály, které jsou na takových stojnách. Je to podobné, jako když auto vjede na rampu. Když tam potřebuje obsluha dostat nějaké díly, má k tomu snadný přístup. Jsou tu i dva portálové pětitunové jeřáby. Umožňují kontejnery, které jsou u nových moderních jednotek na střechách vozidel, nějakým způsobem přemisťovat, vyměňovat a dělat bezpečně údržbu. Bude tu elektrikářská a mechanická dílna a soustružna. Každý zaměstnanec bude mít svůj stůl, vlastní svěrák i nářadí. Pak jsou typy nářadí, které jsou sdílené. My děláme provozní ošetření, což jsou vlastně takové prohlídky, jestli tam někde něco nechybí, doplňují se oleje a další kapaliny, měří se míry dvojkolí, zda se jednostranně neojíždí kola a podobně,“ popsal ředitel Oblastního centra údržby Západ Vladimír Janoušek.
Vlaky budou mít moderní a kvalitní servis
„Pro nás hala znamená významné kvalitativní zlepšení zázemí pro servis nových vozidel. Ještě zbývá dobudovat lávky, které budou vybavené motory tak, aby si mohl zaměstnanec naprosto bezpečně dopřát přístup k agregátům, které jsou umístěny na střechách vlaků,“ řekl Michal Kraus, místopředseda představenstva Českých drah, který je aktuálně pověřený řízením společnosti.
Nové zázemí pro opravu vlaků přivítal náměstek hejtmana Plzeňského kraje pro oblast dopravy Pavel Čížek. „Teď konečně je tady servis na úrovni dnešní doby, takže si myslím, že vlaky se budou udržovat perfektně a budou vždy čisté, upravené, bez poruch,“ uvedl.
Opravárenskou halou ale modernizace oblastního centra údržby v Plzni nekončí. V budoucnu by součástí areálu měla být i nová celoročně využitelná myčka.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Betonová zeď na letišti není běžná. Mohla to být chyba při projektování, říká expert k tragédii v Jižní Koreji
-
Zemřel Jimmy Carter. Bývalému americkému prezidentovi a nositeli Nobelovy ceny bylo 100 let
-
Evropa brání stav světa, který už neexistuje. Konec dějin byl přízrak, vzkazuje liberálům politolog Krastev
-
V prvním kole chorvatských prezidentských voleb zvítězil Milanović, ve druhém se utká s Primoracem