Jak prodloužit sezónu? Na Kašperku proběhl workshop ke strategii rozvoje turismu na Šumavě

10. duben 2025 20:40

Největší audioportál na českém internetu

Výhled z Kašperku | Foto: Lukáš Milota, Český rozhlas

Strategie nejvíc řeší prodloužení sezóny a nabídku plného vyžití od dubna do konce října. Poslechněte si víc

Na Šumavě vzniká nová strategie, jak přilákat a zabavit turisty. Řada nápadů zazněla při návrhovém workshopu, kterého se na hradě Kašperk zúčastnili starostové, správci památek nebo podnikatelé.

Setkání na Kašperku

Jak přilákat turisty na Šumavu i mimo hlavní sezonu nebo jak jim zpříjemnit pobyt, aby se rádi na Šumavu vraceli? I o tom byla řeč na hradě Kašperk, a to při návrhovém workshopu, kterého se zúčastnili starostové, správci památek, podnikatelé nebo představitelé spolků. Workshop uspořádala Destinace Šumava žije, která připravuje strategii rozvoje cestovního ruchu v západní části Šumavy a v jejím podhůří. Vedení akce se ujal odborník na destinační management Ondřej Špaček.

„Jde nám o udržitelné řízení cestovního ruchu,“ vysvětlila ředitelka Destinace Monika Bendlová. „Chceme propojit a koordinovat podnikatele, místní obyvatele, samosprávu i samotné turisty. Vznikající strategie aktuálně nejvíc řeší prodloužení sezóny a nabídku plného vyžití od dubna do konce října. Tím reagujeme na overturismus, který nás hodně trápí v červenci a srpnu.“

Návrhy k vylepšení turistické nabídky na Šumavě, které na workshopu zazněly, se teď dostanou do vznikajících akčních plánů. „Klíčové je pro nás nyní získat certifikaci Czech Tourism. Jako certifikovaná oblastní destinační společnost pak můžeme žádat o řadu dotací. Ty se promítnou do infrastruktury dané oblasti a budou z nich profitovat nejen podnikatelé, ale i místní obyvatelé,“ dodává Monika Bendlová.

autoři: Lukáš Milota , abk