Na původní železniční trase mezi Plzní a Chrástem vznikne cyklostezka
Už přes pět let nejezdí vlaky na původní trase mezi Plzní a Chrástem u Plzně. Bývalá železniční trať by ale měla brzy zase ožít. Vznikne tam totiž cyklostezka.
Nejdelší železniční tunel v republice poblíž Ejpovic u Plzně oslavil pět let provozu. A stejně dlouhá doba uplynula od chvíle, kdy projel poslední vlak na trati mezi Plzní a Chrástem u Plzně. Tunel nahradil část trati, po které jezdily vlaky už od roku 1862.
Brzy zde ovšem budou jezdit cyklisté nebo se procházet pěší. Na místě původní železnice totiž vznikne nová cyklostezka. Ta povede přímo v železničním tělese místo jedné z kolejí. Hejtmanství sice původně zamýšlelo, že by na trati mohla zůstat kolej pro provoz turistických drezín, ale z této idey nakonec sešlo z důvodu příliš vysoké ceny za realizaci.
Práce na cyklostezce, na níž najdeme i historické artefakty, jež připomenou původní trať, odstartují již brzy. „Staveniště bylo předáno a firma byla vysoutěžena. Budovat se začne dle počasí, nicméně doufám, že na zahájení turistické sezóny v květnu příštího roku bude stezka již otevřena,“ uvedl náměstek hejtmana Plzeňského kraje pro oblast dopravy Pavel Čížek s tím, že celkové výdaje se budou pohybovat kolem 27 milionů korun.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Europoslanci projednají vydání obžalované Nagyové v kauze Čapí hnízdo. ‚Půjdu se klidně hájit potřetí,‘ říká
-
Unijní diplomacii přebírá ,Železná lady Pobaltí’. Kreml na ni vydal zatykač, známá je díky jeho ostré kritice
-
Rvačka v parlamentu vypovídá o stavu společnosti. Srbsko už není plně demokratické, míní analytička
-
‚Více bojových hlavic je u tohoto typu neobvyklé.‘ Experti zkoumají trosky ruské rakety Orešnik