Pondělní Noční linka: Jak se bránit „šmejdům“?

Setkali jste se už někdy s nabídkou, která vám zaručeně skýtala výhody? Dostali jste někdy reklamní leták, kde vás zvali na výhodné akce pro seniory? Jak jste reagovali? Jaké máte osobní zkušenosti? Vyhýbáte se podobným nabídkám nebo jste se někdy nějaké akce zúčastnili? Pokud jste tzv. naletěli, jak jste situaci vyřešili? Pomohl vám někdo? Jak se nejlépe takovým nabídkám bránit, co myslíte?

Šmejdi se mimo jiné jmenuje dokumentární film Silvie Dymákové. Film zachycuje skrytou kamerou manipulaci a další praktiky prodeje na výjezdových předváděcích akcích pro seniory. Praktiky, ze kterých mrazí; zvrácenost, která se stává normou. Lži a promyšlená manipulace, jejímž jediným cílem je donutit bezbranné staré lidi k nákupu předraženého zboží.