Ražba nejdelšího tunelu v Česku se zpožďuje. Úsek mezi Rokycany a Plzní bude nejdřív v roce 2018
Stavba nejdelšího železničního tunelu, který má zkrátit cestu z Plzně do Rokycan o deset minut, má několikaměsíční zpoždění. První tubus pod plzeňským vrchem Chlum měl původně být hotový už letos v lednu. Razicímu štítu se jménem Viktorie chybí ještě půl kilometru.
„Stroj se nachází asi 550 metrů od výjezdového portálu. Ražba tunelu pokračuje rychlostí průměrně asi 8 metrů za den,“ říká Milan Majer ze Správy železniční dopravní cesty. „Je to asi o deset metrů denně míň, než jsme čekali,“ dodává Majer. To je důvod, proč byl původní lednový termín přesunutý na přelom letošního března a dubna. Ani tento termín ale stavaři nestihnou.
První tubus tunelu, který má být součástí koridoru mezi Prahou a Plzní, bude podle nynějších odhadů dokončen v polovině roku. Ražbu podle SŽDC komplikují časté opravy razicího stroje. „Překvapila nás abrazivita spilitu. Řezné nástroje na stroji se častěji opotřebovávají a dochází i k poškozování stroje samotného, což vyžaduje častější přestávky na opravu, údržbu a výměnu nástrojů,“ vysvětluje Majer.
Stavba za téměř dvě miliardy korun by měla být hotová v polovině roku 2018. Nový harmonogram prací chce ale SŽDC připravit, až Viktorie dokončí svůj úkol a objeví se u výjezdového portálu tunelu. Poté se stroj demontuje na menší části schopné převozu, opraví se a přepraví k vjezdové části do Kyšic.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Buchtík: V roce 2021 se volilo proti Babišovi, teď se bude volit proti Fialově vládě
-
‚Potřebujeme oči a uši na Ukrajině i v celé Evropě.‘ Ruská armáda získává na telegramu špiony
-
Pekarová Adamová: Platy politiků by měly být navázány na míru zadlužení státu
-
Pokračuje vyšetřování tragédie na slovenském gymnáziu. Policie se do školy vrátila i s útočníkem