Stavba autobusového terminálu jde do finále

28. srpen 2018 15:18

V Plzni se dokončuje stavba nového autobusového terminálu u hlavního vlakového nádraží. Zrychlí se tak přestupy mezi vlaky, autobusy a městskou hromadnou dopravou. 

Vlakové a autobusové nádraží v Plzni teď dělí 3,5 kilometru, ale snadnější přestup už bude brzy realitou. Nový autobusový terminál má začít sloužit cestujícím do celostátní změny jízdních řádů, tedy do 9. prosince. Stavba vyjde na bezmála 122 miliony korun včetně DPH. Plzeň získala na projekt dotaci téměř 100 milionů korun z Integrovaného regionálního operačního programu a ze státního rozpočtu.

„Přestupní uzel Hlavní nádraží má velmi výhodnou polohu poblíž centra města, v jeho těsné blízkosti vedou dvě klíčové tramvajové linky MHD a většina trolejbusových linek MHD. Novým umístěním autobusového terminálu před nádražím se zefektivní organizace veřejné dopravy v Plzni, zkvalitní se a zrychlí přestupy mezi vlaky, veřejnou příměstskou a městskou dopravou,“ uvedl při kontrolním dnu na stavbě primátor města Plzně Martin Zrzavecký.

Stavební práce provádí firma Eurovia a Plocha, na níž vzniká autobusový terminál, je v majetku města. Autobusový terminál je situován do plochy mezi ulici Šumavská a kolejiště železniční stanice Plzeň hlavní nádraží. Je rozdělen na dvě části, a to vlastní terminál v západní části a odstavnou plochu ve východní části, která bude sloužit rovněž jako obratiště pro trolejbusy Plzeňských městských dopravních podniků.

Terminál zjednoduší přestupy a bude komfortnější

„Stavba je v plném proudu a děláme vše proto, abychom termín stavby splnili. Máme hotovou hrubou stavbu a opěrnou stěnu, která sousedí se Šumavskou ulicí.  Ta nám umožní, abychom dodělali zpevněné plochy pro autobusy. Je nahrubo hotová budova zázemí, máme dokončenou ocelovou konstrukci zastřešující nástupiště, jsou položené panely pro odstavování autobusů podél nástupiště a samozřejmě nahrubo schodiště, které vyústí do přednádražního prostoru,“ popsal stav stavby David Malán z odboru investic Magistrátu města Plzně.

„Terminál bude na západní straně propojen eskalátory se stávajícím podchodem z hlavního nádraží, nástupiště bude zastřešeno přístřeškem v délce 134 metrů. Ve východní části terminálu se buduje provozní objekt, kde budou umístěny toalety a sociální zařízení s místností pro krátkodobý oddych řidičů autobusů,“ doplnil David Malán s tím, že v této části terminálu je rovněž možné použít schodiště či výtah do podchodu vedoucímu na východní část nástupišť Českých drah stanice Hlavní nádraží. Z terminálu je samozřejmě zajištěn bezbariérový výstup výtahem na nástupiště Českých drah, nebo pomocí chodníku do Šumavské ulice k nástupištím MHD.

autoři: Jana Kosová , Michaela Svobodová
Spustit audio