Uběhlo půl roku od otevření západního obchvatu. Řidiči si ho chválí, bezproblémový ale není
Přejet z jihu na sever Plzně přes centrum trvá minimálně 22 minut. Po západním obchvatu, který se otevřel zhruba před šesti měsíci, se z jednoho konce na druhý dostanete za pět minut. Obchvat výrazně změnil dopravu ve městě, má ale svá úskalí.
Nová dvouproudová krajská silnice druhé třídy odvedla přes tisíc nákladních a další tisíce osobních aut z centra města. Dle náměstka plzeňského primátora pro dopravu Aleše Tolara jezdilo před otevřením obchvatu v sadech Pětatřicátníků a na Karlovarské třídě kolem 52 tisíc vozidel za 24 hodin. Nyní je jich o 7 tisíc méně. Podle jarního měření na okruhu projelo za den zhruba 18 tisíc aut.
Na některých silnicích, kudy řidiči na obchvat najíždějí nebo z něho sjíždějí, naopak doprava zhoustla. „To je případ třeba Studentské nebo Folmavské třídy,“ říká Aleš Tolar. Právě tam při nájezdu na kruhovou křižovatku u Makra řidiči postávají v kolonách. Že bude potřeba kruhovou křižovatku upravit a zkapacitnit, se vědělo už roky před dokončením obchvatu. „Připravujeme její rozšíření, to by mělo proběhnout příští a přespříští rok.“
Podle slov Rolanda Ariase, starosty Plzně-Radčic, jedné z okrajových částí města, kolem níž nová silnice prochází, se rozhodně snížil počet vozidel projíždějících přímo Radčicemi. Na druhou stranu si ale starosta myslí, že obchvat je přetížený, a část občanů, obzvlášť těch žijících geometricky nad protihlukovými bariérami, ruší hluk. „Podle mého by pomohlo snížení rychlosti.“
Obchvat čeká kolaudace
Do roka od otevření musí být obchvat zkolaudovaný. Jednou z podmínek kolaudace je právě měření hluku. To má proběhnout v září. Investora projektu, kterým je Správa a údržba silnic Plzeňského kraje, čeká ještě dotažení některých záležitostí. „Budeme dokončovat část oplocení proti vniknutí divoké zvěře na vozovku. Dále bychom chtěli namontovat meteohlásky v případě námrazy, kdy by mohlo dojít ke snížení rychlosti na estakádě tak, aby se zabránilo k dopravním nehodám,“ popisuje ředitel technického útvaru Správy Martin Vít.
Předmět častých diskuzí mezi řidiči představuje fakt, že je silnice obchvatu pouze dvoupruhá a někomu přijde dost úzká. Jak prozrazuje Martin Vít, Správa předpokládá, že do budoucna by komunikace mohla být rozšířena na čtyřpruh. V současné době ale na dalších dvou pruzích není zahájena žádná příprava.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
NATO prý poprvé pojmenovalo své ‚červené linie‘. V nouzi by mohlo vyslat na Ukrajinu 100 000 vojáků
-
Sinoložka: Čína ekonomicky profituje z války na Ukrajině. Zaplnila prostor po západních firmách
-
8. květen sice znamenal konec války, ale také příchod traumat, která si z ní lidé odnesli, popisuje historik
-
Léky na předpis poštou? ‚Usnadní život‘, míní asociace pacientů. ‚Ohrozí kamenné lékárny‘, oponují lékárníci