V Plzni začala rozsáhlá oprava kolejí a nástupišť hlavního nádraží
Na hlavním nádraží v Plzni začala rozsáhlá oprava kolejí a nástupišť ve směru na Prahu. Stavba za 1,7 miliardy korun potrvá do konce příštího roku. Po rekonstrukci budou vlaky projíždět Plzní až čtyřikrát rychleji než dosud.
Součástí modernizace je výstavba čtyř nových nástupišť, nového podchodu a oprava dvou mostů. Stanice by poté měla plně odpovídat nejdůležitější železniční křižovatce regionu v rámci třetího tranzitního koridoru.
„Jedná se o kompletní přestavbu celého pražského zhlaví, čili kompletní rekonstrukce kolejí, výhybek, s podstatným zvýšením rychlosti. Je to rekonstrukce mostů směrem k Rokycanům, rekonstrukce nástupišť a kompletně nové zabezpečovací zařízení,“ říká za investora, Správu železniční dopravní cesty Mojmír Nejezchleb a dodává:
„Čili z pohledu cestujícího pěkné podchody, vysoké nástupiště, zkrácení jízdních dob a samozřejmě nepřímo zvýšení bezpečnosti.“
Po dobu oprav kolejí a nástupišť ale cestující musí počítat s omezeními. Ty budou České dráhy připravovat vždy v souvislosti s aktuálními pracemi.
„Určitě dojde k omezení kapacity nádraží, takže vlaky nebudou jezdit pravidelně z jednoho nástupiště, jako jezdí dneska, a v případě omezení budou jezdit z jiného nástupiště, než jsou cestující zvyklí. Konkrétní informace řekneme tehdy, až budeme vědět, jak stavba bude probíhat a jaká dopravní omezení přinese,“ vysvětluje za dopravce Vladimír Kostelný.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
OVĚŘOVNA: Lidem na dávkách se počítá důchod z průměrné mzdy, tvrdí dezinformátoři. Není to tak
-
Cermat nahrál do systému Dipsy opravené testy jednotné přijímací zkoušky, výsledky budou ve středu
-
Orbán se chce za pomoci Meloniové přidat k evropské konzervativní frakci. ODS je proti
-
Více asistentů, neznámkovat. Ministerstvo chce snížit počet odkladů, letos nenastoupí čtvrtina šestiletých