Vedení Tlučné chce zpomalit neukázněné řidiče

16. leden 2020 09:35

Jak zpomalit neukázněné řidiče? V Tlučné u Plzně chce vedení města posunout dopravní značky začátek a konec obce. Reaguje tak na nedávnou nehodu tří aut s fatálními následky.

Na silnici mezi Vejprnicemi a Tlučnou u Plzně dojde do dvou měsíců ke snížení rychlosti. Dnes se na tom dohodli zástupci obce, kraje, policie i dopravního odboru z Nýřan. Jde o reakci na nedávnou fatální nehodu u Tlučné, při které se vážně zranilo osm lidí. Vedení obce Tlučná nechá vypracovat projekt. Ten určí, v jakém úseku a o kolik se rychlost sníží. Zároveň je nutné sladit nové a stávající dopravní značení.

Obyvatelka Tlučné Anna Klečková řešila posunutí dopravních značek začátek a konec obce už s předchozím starostou Tlučné Stanislavem Volfem. Bydlí totiž u silnice, a pokud chce vyjet s autem na silnici, je to takříkajíc o život. „Auta tu jedou až devadesát, protože je to za cedulí,“ popsala. Podle vyjádření odboru dopravy a silničního hospodářství Nýřany, který o podobných věcech rozhoduje, ale žádná oficiální žádost o úpravu rychlosti na vjezdu do obce nedorazila. Teď se jedná oficiálně.

Bezpečnostní audit posunutí značek potvrdil

Starosta Jan Opl má v rukou argument v podobě bezpečnostního auditu společnosti EDIP. Ten navrhuje kromě posunutí značek také vjezdové brány a rovněž snížení rychlosti mezi Vejprnicemi a Tlučnou na 70 km/h. Ze všeho nejdřív ale Jan Opl preferuje posunutí značek.

Čtěte také

„Nám přijde, že to je nejjednodušší řešení s tím, že se nevyhýbáme vjezdové bráně, to je ostrůvek, který před vesnicí donutí řidiče zpomalit. To je ale záležitost, která vyžaduje stavební povolení a nemalou investici,“ podotkl starosta.

Posunutí značek musí být logické

K možnému posunutí značek začátek a konec obce se vyjádří také policie. Její názor nicméně není závazný a je pouze doporučující. Podle Pavla Burděje, vedoucího dopravního inspektorátu Policie Plzeň venkov, musí mít podobné úpravy logiku a nesmí řidiče mást. „To dopravní značení by mělo být čitelné, mělo by být zasazeno do kontextu toho prostředí. A pokud tam není zastavěná plocha, která neevokuje to, že je řidič v obci, tak stejně nezpomalí,“ uvedl.

Přestože názor policie není závazný, odbor dopravy a silničního hospodářství Nýřany ho podle své vedoucí Heleny Šnajdrové obvykle zohledňuje.

autoři: Jan Markup , Michaela Svobodová | zdroj: Český rozhlas Plzeň
Spustit audio