Výměna betonových desek dálnice D5 u Nýřan je blesková
Na D5 finišuje výměna betonového povrchu. Důležitá je rychlost opravy. Díky použitým technologiím lze jednu desku vyměnit a opět po ní jezdit po 48 hodinách.
V úseku mezi 107. a 91. kilometrem dálnice D5 vyměnilo Ředitelství silnic a dálnic během 10 dnů skoro 130 cementobetonových desek. Na těch posledních pracovali technici nedaleko sjezdu na Nýřany.
„Na povrchu dálnice už byly zlomy, výtluky, vylomené hrany, a hlavně už ty desky jako celek neodpovídaly zátěži dopravy tady,“ vysvětlil mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl, proč bylo nutné cementobetonové desky po 25 letech vyměnit. Zátěž na tomto úseku byla vysoká. Denně tudy projede 30 tisíc aut z toho 12 tisíc nákladních. „Tímto úsekem projelo za těch 25 let jen nákladní dopravy 4 miliardy tun,“ doplnil Jan Rýdl.
Výměna všech 130 cementobetonových desek je relativně rychlá. Odstraní se starý beton a po kompletním vyčištění prostoru sestaví dělníci speciální železnou konstrukci. Následně se provede betonáž. To vše zabere pouze 48 hodin. Poté je možné po opravovaném úseku opět jezdit.
Řidiči nedodržují rychlost v úseku opravy
Doprava je vždy v úseku, kde se desky vyměňují, svedena do jednoho jízdního pruhu. Řada řidičů však nerespektuje snížení rychlosti v blízkosti techniků, kteří dálnici opravují. „Prováděli jsme i betonáže v noci za použití osvětlovacích balónů. Je to ještě nebezpečnější,“ sdělil Michal Vysloužil z firmy EDS Trade, která opravu zajišťuje. ŘSD za opravu zaplatí dohromady přes 11 milionů korun.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Na genetice tolik nezáleží, říkají dívky z babyboxu. Anežka a Dominika spolu chtějí zůstat v kontaktu
-
Ženy k více dětem nepřimějí daňové slevy manželů. Potřebují ulehčit s péčí, tvrdí výzkumnice Kalíšková
-
‚Ani na víkend do Minsku nemůžu.‘ Rusko nechce úředníky či státní zaměstnance pouštět za hranice
-
Majitel neznámý. Pozemky za pět miliard propadly státu, jsou velké jako třetina Prahy