Za pět let 10 tisíc problémů. Plznito funguje

27. únor 2020 10:35

Zhruba 10 tisíc problémů nahlásili během pěti let lidé v Plzni prostřednictvím internetové stránky PlzniTo. Webový portál slouží k hlášení černých skládek, autovraků nebo rozbitých laviček. Teď můžou lidé využívat i speciální mobilní aplikaci.

Představte si, že jdete na procházku do parku a najdete tam zničenou lavičku, vysypané odpadky nebo rozbité pouliční světlo. Možná vás napadne, že by se to mělo někomu nahlásit. Město Plzeň lidem pro tyto účely už pět let nabízí internetovou stránku Plzni.to. Nahlášená problémy se pak město, kraj nebo stát snaží co nejrychleji vyřešit. Od letošního roku má být hlášení ještě jednodušší. A to díky mobilní aplikaci Plznito.

Problém vyfoťte a odešlete

„Aplikace je volně dostupná, stačí si ji stáhnout do chytrého telefonu. Mohu se přihlásit, ale je možné být i v anonymním módu, přihlášení není povinné,“ řekl Tomáš Benedikt ze Správy informačních technologií města Plzně.

Na úvodní stránce aplikace je mapa a pokud máte zapnutou lokalizaci, ukazuje se vám, kde právě jste. „Pokud uvidím nějakou závadu, něco poničeného, rozbitého, můžu to nahlásit. Můžu udělat i fotku nebo skutečnost nahlásím bez fotografie,“ vysvětlil Tomáš Benedikt.

Je potřeba vyplnit krátký popis. Vyberete kategorii, kam daný problém spadá. Jsou na výběr dětská hřiště, cyklostezky, dopravní značení, chodníky, zeleň, osvětlení, autovraky a podobně. Když oznámení odešlete, obdrží ho pracovníci kontaktního centra a začnou problém řešit. Týká-li se městského majetku, řeší se to s městem. Pokud je to státní či krajský majetek, předává se informace těmto institucím. Průměrná doba řešení nahlášených závad a problémů se aktuálně pohybuje mezi 11 až 14 dny.

autoři: Lukáš Milota , iko | zdroj: Český rozhlas Plzeň
Spustit audio