Záměr postavit novou lanovku v Karlových Varech narazil. Část opozice je zásadně proti
Opoziční zastupitelé Karlových Varů kritizují vedení města kvůli nové lanovce. Ta má spojit lázeňskou část se čtvrtí Drahovice. Magistrát tím plánuje odlehčit dopravě v centru města. Podle některých politiků je ale další lanovka zbytečností.
Nejvíce záměr města kritizuje opoziční zastupitel Jiří Kotek. Podle něj je budování lanovky od Thermalu k parkovišti hotelu Marttel absurdní.
„Neumím si představit kapacitu, jakou by muselo mít a kolik lidí by tam muselo rychle pendlovat, aby se provoz té lanovky nějakým způsobem vyplatil. Natož, aby se vrátil investiční náklad patrně z veřejných prostředků,“ říká Kotek.
Opozice proto navrhovala zrušit studii za zhruba 130 tisíc korun, která určí, jestli je vůbec lanovka do takového prostředí vhodná anebo kde jinde by mohla vyrůst. Podle Jiřího Kotka jsou to zbytečně utracené peníze. Ve městě je navíc lanovek dost.
„Velice mě překvapilo, když jsme navrhli zastupitelům to, aby zarazili tuto iniciativu a nevyhazovali se do toho zbytečné statisíce korun na nějaké přípravy a studie. Jenom sedm zastupitelů souhlasilo s tím, aby se od toho odstoupilo, a jinak zastupitelům je to v podstatě jedno,“ zlobí se Kotek.
Další zastupitel, Petr Bursík navíc upozorňuje, že navrhovaná lanovka není součástí připravovaného územního plánu. „Podle územního plánu je návrh lanové dráhy od Thermalu nahoru na Slavii nepřípustný. Jak ve stávajícím územním plánu, tak i návrh nového územního plánu s touto lanovkou neuvažuje,“ říká Bursík.
Primátor Petr Kulhánek ale studii o možné stavbě lanovky obhajuje. „Není jiná možnost, než si nechat zpracovat poklad, abychom se mohli opravdu rozhodnout na základě skutečností. A to jsou skutečnosti, které jednak říkají, zda-li ten projekt je proveditelný po technické a ekonomické stránce, i z hlediska památkové ochrany tohoto území. Případně, aby se tento projekt, pokud bude vyhodnocen jako účelný, do návrhu nového územního plánu začlenil,“ je přesvědčený Kulhánek.
Město se prý navíc nemůže rozhodovat, podle toho, když jedinec nebo skupina lidí prohlásí, že určitý plán města je nesmysl. Takhle magistrát fungovat nemůže, dodává Petr Kulhánek.
„Pokud je obecně řešena vertikální doprava v Karlových Varech a pokud byl tento projekt velmi kladně ohodnocen Ministerstvem dopravy v systému dopravní obslužnosti lázeňského území, systémem parkovišť PR, tak my pokračujeme přesně v kontextu toho, abychom se mohli relevantně rozhodnout. A to bez podkladů, které nám dá tato vyhledávací studie, udělat nemůžeme. Nemůžu se rozhodovat ze vzduchu jenom tím, že se kouknu na svah a řeknu: tady to prostě nejde,“ doplňuje primátor Kulhánek.
Město by chtělo na projekt získat evropské dotace z Ministerstva dopravy. Pokud uspěje, stanou se Karlovy Vary lanovkovou velmocí. Kromě těch moderních, jsou na přilehlých svazích lázeňského centra torza dalších dvou historických lanových drah.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
USA podepsaly memorandum s Koreou o spolupráci v jádru. Mohl by se tak posunout spor o Dukovany
-
ONLINE: Na východě USA začaly volby. Washingtonské podniky barikádují výlohy kvůli obavám z nepokojů
-
Harrisová začala kariéru v americkém Oaklandu. I zde ale panují rozdílné názory o prezidentské volbě
-
Jak se posunout v inovacích? Třeba víc platit za patenty než za vědecké články, říká šéf ABB Lukáš