Zemědělská škola v Klatovech zavedla vyučování po internetu

18. březen 2020 08:35

Místo třídy plné žáků jen monitor na psacím stole. I tak teď vypadá online výuka, na kterou v souvislosti s uzavřením škol přistoupila Zemědělská a potravinářská škola v Klatovech. Testovací hodiny se ze strany žáků setkaly se zájmem, učitelé mají za sebou několik školení a výuka online se rozjíždí.

Třeba čtvrtý ročník oboru Ekonomika a veřejná správa tímto způsobem absolvoval maturitní otázku na téma daňové přiznání. „S dětmi nejsme v kontaktu face to face, ale když pustím kameru, vidí nás. Teď jim nasdílím obrazovku daňového přiznání, tak aby ji studenti mohli vidět na svých počítačích. Každý vyučující má možnost se připojit doma. V našich Microsoft TEAMS jsme vytvořili zhruba 350 předmětů. Je to nástroj, který může studenty nějakým způsobem posouvat, aby tu výuku úplně nezapomněli,“ popsal výuku ředitel Zemědělské a potravinářské školy Vladislav Smolík.

Jednou z přihlášených studentek maturitního ročníku na online vyučování byla například Nikol Kurcová, které jsme se zeptali, zda si myslí, že je lepší normální vyučování, nebo to online: „Každé má svoje výhody a nevýhody. Online vyučování se mi líbí proto, že můžu poslouchat výuku a přitom dělat i jiné věci. Když zase ve škole máte učitele přímo před sebou, můžete se ho kdykoliv na cokoliv dotázat. To je sice i tady, ale přímo je to takové osobnější. Když jsme se dozvěděli, že budeme minimálně 14 dní doma, tak jsme se hodně báli, že toho musíme ještě spoustu probrat a že to k maturitě nezvládneme. Tohle nám otevřelo možnost, že se výuka nezastaví.“

Dalším studentem online vyučování byl i Pavel Valenta z Nýrska. „Určitě člověk nemá takové soustředění jako přímo na hodině, ale je to určitě super i pro ostatní ročníky, jak se můžou doučit, co by normálně zameškaly,“ popsal Pavel.

Vyučování online nebo offline

Aplikace pro online výuku by mohla být podle předpokladu pro všechny třídy v provozu zhruba 20 až 30 hodin týdně. „Některé hodiny budou v režimu online streamu, a jsou tam samozřejmě připravené i materiály offline, to znamená, že tam jsou nějaké testy, výukové materiály, podklady z učebnic a podobně,“ vysvětlil učitel Karel Rejthar, který má nové aplikace na starosti.

Zdejší žáci z oboru Informatika také nabídli ostatním školám pomoc při zavedení těchto nových aplikací. „Pokud by školy chtěly přejít na online vzdělávání, tak jsme schopni v podstatě během pár hodin nasadit tyto technologie a školy je mohou využívat pro vzdělávání svých žáků případně i učitelů,“ doplnil ředitel školy Vladislav Smolík.

Přímo na Zemědělské a potravinářské škole v Klatovech je do systému zapojeno všech zhruba 450 žáků. Prioritu v online výuce ale mají maturitní ročníky.

autoři: Jitka Englová , jik | zdroj: Český rozhlas Plzeň
Spustit audio